A színész úgy tűnik nem csak a Vasember bőrébe bújva szereti a különleges dolgokat.
A SpeedKore cég az úgynevezett restomod irányzatot képviseli az autóépítésben, vagyis klasszikus kocsikat újítanak fel modern összetevőkkel. A repertoárjukban Ford, Chevrolet, Dodge és Plymouth újjáépített autók vannak. Vagyis eddig, csak amerikai márkák termékeit vették kezelésbe, ám a legutóbbi munkájuk egy 1974-es BMW 3.0 CS, amelyet Robert Downey Jr.-nak készítettek.
A színész számára nem ez az első építésük, csináltak már neki egy 1970-es Ford Mustang Boss 302-est és egy 1967-es Chevrolet Camarót is, amely utóbbit a színész Amerika Kapitánynak, vagyis Chris Evansnak adott.
A mostani munkájuk egy BMW E9 kupé, vagyis kereskedelmi nevén egy 1974-es BMW 3.0 CS.





Alaposan hozzányúltak az eredeti autóhoz, kívül-belül komoly átalakításokat végeztek a klasszikus német sportkupén. Részben maradt fémszerkezetű a kocsi, amellett, hogy a küszöbök, a kiegészítő karosszéria-elemek esetében elég sok karbonszálas-anyagot is használtak.
A téglavörös fényezésű kasztnira visszakerült az eredeti BMW hűtőmaszk, a korabeli szélvédők, de már maiak a HRE cég kovácsolt felnijei. A futóművet Bilstein lengéscsillapítókkal modernizálták és vadonatúj hatdugattyús fékrendszert is kapott a kocsi. A kormánykerék szintén Európából származik, a Nardi cégtől, és olyan színű, amely harmonizál a kocsi külső és belső díszítő elemeivel.
A SpeedKore aprólékos munkát végzett a műszerfal esetében is, mert a klasszikus műszerelemek mellett egy új kijelzőcsoportot is be kellett építeni, amely alapesetben nem is látszik, viszont ez az érintőképernyős egység szolgálja ki a modern infotainment-rendszert.






Az eredetileg karburátoros M30-as motort, amely 3.0 literes volt, kicserélték egy 3.6 literes injektorosra, ami egy korábbi M5 (E34) generációból származik. Ennek nyomán 311 lóerős, amely szignifikánsan nagyobb, mint a hajdani modell 190 lóereje volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
