A német anyakonszern nem akar "prémium márkát" csinálni a Skodából.
A Volkswagen dél-afrikai érdekeltségének igazgatója, Thomas Schäfer veszi át a Skoda vezetését, és a tömegtermék-modellekre összpontosítja a cég profilját – jelentette be a Volkswagen AG leányvállalata, a cseh Skoda autógyár. Thomas Schäfer az afrikai autógyártók szakmai képviseletének vezetője is volt. Elődje, Bernhard Maier öt évig vezette a Skoda autógyárat, és július 31-én vált meg hivatalától.
Thomas Schäfer 2012-ben igazolt át a Daimlertől a Volkswagenhez, és kezdetben a külföldi autógyártást koordinálta a konszernnél. Három év elteltével átvette a Volkswagen dél-afrikai érdekeltségének vezetését, ahol új termelőkapacitást épített ki, és kiterjesztette az értékesítési hálózatot.
A Volkswagen-konszern vezére Herbert Diess már korábban megfogalmazta Bernhard Maier lehetséges utódjával szemben támasztott követelményeket: a Skoda ugyanis szerinte nem volt "kellőképpen agresszív" a nagy volumenű modellek piacán olyan konkurensekkel szemben, mint a dél-koreai és a francia autógyártók. "Nincs értelme egy harmadik prémium márkát létrehozni a konszernen belül" – mondta.
Ez lehetne a családi és céges autók királya - teszten a Skoda Superb Scout
A Skoda Superb Scout nem csak nagy és kényelmes, mint bármelyik Skoda Superb, hanem igazán divatos is. Gond inkább az, hogy ez már az árán is meglátszik.
A Skoda nagy bevételtermelő részlegnek számít a konszernen belül. A márka tavaly 1,24 millió autót értékesített világszerte. A Skoda az idei első fél évben is pozitív működési eredményt gazdálkodott ki a járványvédelmi üzemleállások és az értékesítési csatornák befagyása ellenére is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.