Érkezőben a tisztán elektromos hajtásláncú Enyaq, melynek RS kivitele a valaha készült legerősebb sorozatgyártású Skoda lesz.
A Skoda idén február elején elárulta, hogy első tisztán elektromos hajtásláncú szabadidőautója Enyaq néven debütál majd, május közepén pedig a vadonatúj modell első specifikációi, illetve álcázófóliás fotói is felbukkantak. És most már azt is tudni lehet, hogy mikor és hol hull le a lepel az csehek újdonságáról.

A gyártó elárulta, hogy a Volkswagen ID.4 testvérmodelljének tekinthető Skoda Enyaq iV szeptember 1-én a cseh fővárosban, Prágában fog bemutatkozni, első példányait pedig várhatóan 2021 elején vehetik majd át a megrendelők. És így mutat a sziluettje:

A Skoda Enyaq iV a Volkswagen-konszern elektromos platformjára, az MEB-re épül, és tulajdonképpen nem más, mint a tavaly leleplezett Skoda Vision iV koncepcióautó sorozatgyártásba küldendő végleges változata. Az álcázófóliáktól digitálisan megszabadított újdonság így fest:

A 150 lóerős alapmodell hátsókerékhajtású és 340 kilométeres hatótávolságú, felette a 180 lóerős és 390 kilométeres hatótávú, illetve 204 lóerős és 500 kilométeres hatótávú kivitel található. A 265 és 306 lóerős csúcsmodellek már összkerékhajtással bírnak és az ígéretek szerint elég lehet 460 kilométerenként töltőre dugni őket. Az akkumulátort maximum 125 kW teljesítménnyel lehet majd tölteni.

Az Enyaq iV rövidebb mint az Octavia, utasterének tágassága pedig leginkább a Kodiaqéhoz hasonlítható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.