Autó hvg.hu 2020. július. 22. 15:29

A Nürburgingen sem vallott szégyent a nagyon várt Polestar 1

Néhány éve hozta létre a Volvo kínai tulajdonosa az alapvetően elektromos prémium autókat kínáló Polestar márkát, amelynek első járműve már piacra is került. A Polestar 1 annak ellenére, hogy nem dedikáltan sportautó, bizonyította, hogy versenypályán is megállja a helyét.

Viszonylag ismert YouTuber Misha Charoudin a híres nürburgringi versenypálya mellett lakik és számtalan videót posztolt már, amint szupersporkocsikkal közlekedik a 20 kilométeres versenypályán. Most lehetőséget kapott arra, hogy egy vadonatúj hibrid Polestar 1-et próbálhasson ki az autókat meglehetősen próbára tevő aszfaltcsíkon. 

Polestar 1 alapvetően egy négyszemélyes túraautó, amelyet nem adnak olcsón (közel 50 millió forint), viszont ezért cserébe egy 600 lóerős járművet kapunk. Nem csak erős, de igen nyomatékos is a Polerstar 1 hajtási egysége mert 4 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót és a végsebessége is meghaladja a 250 km/h-t, ami elektromos autók esetében korántsem evidencia. 

A Nürburgringen persze nem csak a teljesítmény számít, hanem kompletten az összes alkotóeleme egy autónak: futómű, fékek, a tömeg egyensúlya, az abroncsok, minden összetevőnek jól kell teljesítenie, hogy a jármű bírja a pályát.

A Polestar hajtását egyfelől egy 2.0 literes négyhengeres benzines egység alkotja, amely 382 lóerős, valamint két villanyomotor, amelyek együtt 218 lóerősek. A hibridautó tömege 2350 kilogramm, ami meglehetősen jelentős súly, ha egy versenypályán kell uralni. 

A videós szerint egyébként a Polestar kiválóan teljesített és két kör alapján igazán meggyőző autó a Polestar 1 még Nordschleifén is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Tiszóczi Roland 2024. november. 30. 07:00

Európának a katonai kiadások duplája sem lenne elég, ha az USA nélkül kellene védenie Ukrajnát

Donald Trump úgy vélekedhet, hogy legyen most tűzszünet a jelenlegi ukrajnai frontvonalon, Európa pedig oldja meg önerőből a térség biztonságának későbbi fenntartását. Ennek oka részben az, hogy az Egyesült Államoktól a közel-keleti és a csendes-óceáni térség növekvő feszültségei is igénylik az erőforrásokat. Kérdés, mennyi pénz és főként mennyi idő kell az európai hadiipar felfuttatására. Ami Magyarországot illeti, a honvédségi beszerzéseket intéző állami cég elleni kibertámadásban kiszivárgott dokumentumok szerint a jövőben feltehetően annyit sem költ majd védelemre, mint amennyit a NATO-ban vállalt.