A bajor gyártó középkategóriás szedánja frissített külsővel és modernizált technikával támad.
A veséket formáló hűtőrács némileg nagyobb lett, azonban nem olyan mértékben, mint a márka közelmúltban debütált egyéb modelljei esetében. Átrajzolták a módosított menetfényű fényszórókat, melyek opcionálisan full-LED-es, illetve lézer technológiás változatban is rendelhetők, ezen kívül a hátsó lámpák is módosultak. Alapáron 18 colos kerekeken gördül a megújult 5-ös BMW, a 19- és 20 colos felnik felárasak.
A széria sportkormány mögött egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, a műszerfal közepén lévő érintőkijelző kiviteltől függően 10,25-12,3 colos. Az autó szoftvere OTA-frissítésekkel lényegében bárhol egyszerűen naprakésszé tehető, és a gyártó legújabb vezetéstámogató rendszerei is megérkeztek az új 5-ösbe.
Az 530e plugin hibrid változatban egy 184 lóerős 2 literes 4 hengeres benzinmotor és egy 109 lóerős villanymotor biztosít 292 lóerős összteljesítményt. A külsőleg tölthető 545e 394 lóerős produkciót ad elő, ennek a típusnak a 3 literes 6 hengeres benzines egysége 286 lóerős teljesítményű.
Mostantól minden 4 és 6 hengeres motor 48 V-os lágyhibrid technikát vonultat fel. A belépőszintet a 184 lóerős 520i jelenti, ami felett a 252 lóerős 530i, illetve a 333 lóerős 540i található. A ráncfelvarrt M5-ös érkezéséig az 530 lovas 4,4 literes V8-as benzinmotorral szerelt M550i jelenti a csúcsot.
Dízelfronton a 190 lóerős 520d az alapmodell, majd pedig a 286 lóerős 530d, illetve a 340 lóerős 540d következik a sorban. Az összes hajtásláncot a ZF nyolcfokozatú automataváltójával szerelik, és az 520i kivételével az összes modell rendelhető összkerékhajtással.
Júliusban kezdik forgalmazni, az 530e Touring és az 545e Limousine azonban csak novemberben érkezik meg a kereskedésekbe. A szedán 49 100 eurótól (17,2 millió forint) indul, a kombi alapára 51 300 euró (18 millió forint).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.