Nemrégiben hajszál híján az Év Autója lett, hamarosan viszont véget érthet az Alpine A110 pályafutása.
Az Alpine a 2017-es Genfi Autószalonon tárta először a nagyközönség elé az 1961-től 1977-ig gyártott eredeti Alpine A110 újkori leszármazottját. Az izgalmas hátsókerék-hajtású sportautó sokak meglepetésére igen jól teljesített a 2019-es Év Autója választáson, ahol ugyanannyi pontot szerzett, mint a végül a címet bezsebelő Jaguar I-Pace.
Az Alpine A110 második nemzedékének a pályafutása a tervezettnél rövidebb lehet, amiről a koronavírus tehet. A többi autógyártóhoz hasonlóan a világjárvány miatt a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség is a költséghatékonyság növelésére kényszerül, és ennek jegyében bezárhatják azt a franciaországi Dieppe-ben lévő üzemet, ahol a limitált szériás sportkocsi készül. Ez a mintegy 400 főnek munkát adó üzem a nagyvállalat egyik legkisebb gyártóegysége.
Nem tudni, hogy az Alpine A110 gyártását esetleg áthelyeznék máshova. Az viszont tény, hogy nemrégiben 14 hónapos várakozási idővel lehetett csak ilyen kupét vásárolni, és emiatt napi 15 autóról 20-ra növelték a gyártókapacitást.
A Nissan is hasonló lépések megtételére készül. A japán cég várhatóan kivezeti majd az európai piacról a 370Z és GT-R sportkocsikat, illetve a Navara pickupot – az ezzel kapcsolatos hivatalos bejelentésre előreláthatólag még májusban sor kerül.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.