Némi öröm az ürömben, hogy a szerény lökettérfogatú erőforrás legalább nem három-, hanem négyhengeres.
A közelmúltban volt szerencsénk alaposan letesztelni az új Mercedes CLS-t; a két centiméter híján öt méter hosszú négyajtós kupénak akkor a 2,9 literes soros 6 hengeres dízelmotoros változatához, a 340 lóerős és 700 Nm-es 400d-hez volt szerencsénk.
Most feltűnt a színen egy minden korábbinál szerényebb motorizáltságú változat, a Kínában debütált CLS 260. Az újdonság motorházteteje alatt egy alig 1,5 literes lökettérfogatú turbós négyhengeres benzinmotor található, ami egy kilencfokozatú automata váltón keresztül juttatja el 184 lóerős teljesítményét és 280 Nm-es nyomatékát a kerekekre.
A lágyhibrid hajtásláncú CLS 260 nem mondható lomhának, hiszen 8,7 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra. Nem valószínű, hogy az újdonságot Európába is elhoznák, kínai bevezetésének okait az ottani adórendszerben kell keresni.
A Mercedes magyar konfigurátorában a CLS esetében jelenleg a 299+14 lóerős lágyhibrid 350 EQ Boost jelenti a belépőszintet; a kétliteres benzinmotoros modell alapára 20,1 millió forint.
Továbbá kétliteres dízelmotorral is készül a CLS, amelynek 220 d kivitele 194 lóerős teljesítményű.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.