Autó MTI 2020. május. 06. 12:22

40 millió dollárral alacsonyabb lehet a költséghatár a Forma–1-ben

Lépcsőzetesen csökkentenék az összeget 2023-ig.

Tovább csökkentik a Forma–1 csapatonkénti kiadási plafonját, 2023-tól 135 millió dollárra (42,2 milliárd forint) mérséklődne az idényenkénti költséghatár.

Ross Brawn, a Forma–1 sportigazgatója kedden jelentette be, hogy a csapatok megegyeztek, hogy jövőre az eredetileg tervezettnél 30 millió dollárral kevesebb, 145 millió dollár lesz az istállók kiadási plafonja. A tervek szerint ezt további csökkentések követik majd. A BBC – más angol lapokhoz hasonlóan – közölte, hogy 2022-ben már 140 millió dollárban akarják maximalizálni a csapatok költséghatárát, amely a 2023–25 közötti időszakban 135 millió lenne.

Információik szerint a középcsapatok, így például a McLaren számára ez elfogadható. A csapat igazgatója, Zak Brown figyelmeztetett is: amennyiben nem kezelik helyesen a krízist, akár négy istálló is csődbe juthat, ami kihat az egész sorozat jövőjére. Ugyanakkor a Ferrari és a Red Bull attól tart, hogy ilyen mértékű csökkentés szakmailag rendkívül visszaveti az autósport elitsorozatát. A Ferrari vezetője, Mattia Binotto szerint a csapatok közötti különbséget tükrözhetné a kétlépcsős költséghatár, de utóbbi bontás egyelőre nincs terítéken. Korábban a Ferrari azt nyilatkozta, hogy 145 millió dollárnál kevesebből nem szeretne gazdálkodni.

A lap emlékeztetett: a közelmúltban elfogadott szabály értelmében, amennyiben legalább öt F1-es csapat egyetért valamilyen javaslattal, azt elfogadják, függetlenül a többiek kifogásaitól.

A Forma–1-ben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, az azeri és a kanadai viadalt elhalasztották, míg a monacóit és a franciát törölték. Az első futam így július 5-én az Osztrák Nagydíj lehet, ami után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj. 

Hirdetés