Valóban nagyobb lett a forgalom az ingyenes parkolás miatt, a nagyobb probléma mégis inkább az, hogy ez a forgalom nem arányosan oszlik meg.
Hétfő óta nem kell fizetni a parkolásért Budapesten, sőt az ország más nagyvárosaiban sem, sokan ezért úgy érzik, az autók megint ellepték a várost. Az Index több forgalomfigyelő segítségével átnézte, mennyire nőtt meg a forgalom valójában.
Az egyik adatot a Wazestat budapesti grafikonja adja, amely szerint 10-15 százalékkal nőtt az összforgalom az elmúlt héthez képest. A Budapest Közút is hasonló eredményre jutott, ők a budapesti hidak forgalmának növekedését mérték, mivel azok leképezik a fővárosi forgalmat. Itt is hozzávetőlegesen 10 százalékos növekedést mértek egy hét alatt.
Mivel mindkét adat még így is nagyjából elviselhető forgalomnövekedést jelentene a normál időszakhoz képest, (mivel a forgalom így is csak 65-70 százaléka a járvány előtt mért adatoknak) hogyan lehet, hogy sokan úgy érzik, pontosan akkora a zsúfoltság mint, amikor még sehol sem volt a koronavírus-járvány?
Ennek oka az Index szerint, amit a TomTom navigációs cég adataival támasztanak alá, hogy lokálisan, adott utcákban valóban van, ahol lényegesen – akár 50 százalékkal - nagyobb lett a forgalom. Ilyen a II. kerület Víziváros, az V. kerületi Lipótváros, valamint a XIII. kerületi Újlipótváros utcáinak többsége. Az itt élők megint zsúfolt utcákban kénytelenek közlekedni, ráadásul az egyébként is kevés parkolóhelyre megint sokkal több autós pályázik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
