Ilyen az, amikor egy szupererős müncheni szív kerül egy teljesen polgári külsejű stuttgarti járgányba.
A mellékelt fotókon látható, nemrégiben eladósorba került példány 1988-ban Mercedes 300 E-ként látta meg a napvilágot, ennek megfelelően egy 179 lóerős és 255 Nm nyomatékú 3 literes soros 6 hengeres benzinmotor volt a motorházteteje alatt.
Aztán akcióba lépett az 1971-es alapítású német tuningműhely, a Hartge, melynek szakemberei kiszerelték a Mercedes motort és egy sorhatos BMW erőforrást tettek a helyére.
Az M1-es, M635-ös, illetve E28-as M5-ösben is használt blokkot 3 453-ról 3 535 köbcentiméterre fúrták fel, valamint egy az E24-es 6-os BMW-ből származó kéziváltót, illetve Bilstein sport felfüggesztést is kapott a Mercedes.
A végeredmény egy 330 lóerős és 350 Nm-es nyomatékú sleeper, a Hartge F1 lett, amiből ez az egyetlen, eredeti állapotú példány létezik.
Összehasonlításképp, az 1990 és 1993 között gyártott 500 E-ben egy 326 lóerős 5 literes V8-as motor volt, az 1993 és 1994 készült E 60 AMG-ben lévő 6 literes V8-as pedig 381 lóerős teljesítményt adott le. De teljesen más formában, mint a Hartge F1.
Az egykoron 200 000 német márkából átalakított négykerekű unikum 6 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet (500 E: 6,1 másodperc), és beszédes, hogy a kilométerórája 300 km/h-ig van skálázva.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.