A dél-koreai gyártó eredetileg a koronavírus miatt elmaradt Genfi Autószalonon leplezte volna le új divatterepjáróját, mely végül most debütált teljes pompájában.
A Kia 2002-ben dobta piacra az első Sorento divatterepjárót, amit aztán 2009-ban követett a második-, 2014-ben pedig a harmadik generáció. És most megérkezett a februárban előzetesen már bemutatott, teljesen új negyedik generáció. Íme:
Az alapáron LED-fényszórós új Sorento 10 milliméterrel hosszabb az elődjénél és a szélesség, valamint a magasság is ugyanennyivel nőtt. A 35 milliméterrel nagyobb tengelytávolságnak köszönhetően az utastérben minden korábbinál nagyobb a hely.
A hétüléses kivitel alaphelyzetben 821-, az ötüléses változat pedig nem kevesebb, mint 910 literes csomagtartóval büszkélkedhet, és ha heten ülnek a kocsiban, még akkor is marad mintegy 179-187 liternyi hely a csomagoknak.
A 17-20 colos kerekeken gördülő Sorento most először kapott hibrid hajtásláncot. A "Smartstream" rendszer áll egyrészt egy 1,6 literes 4 hengeres turbós benzinmotorból, másrészt egy 44,2 kW-os villanymotorból, harmadrészt pedig egy 1,49 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból. A 230 lóerős, illetve 350 Nm nyomatékú újdonságban egy hatfokozatú automataváltó kapott helyet.
A dízel kivitelben egy 2,2 literes gázolajos erőforrás teljesít szolgálatot, mely 38,2 kilogrammal könnyebb az elődjénél. A nyolcfokozatú automataváltós modell 202 lóerős teljesítményt, illetve 440 Nm-es nyomatékot ad le. A fogyasztási értékekről egyelőre mindkét hajtáslánc esetében hallgat a gyártó.
A 12,3 colos digitális műszeregységgel, illetve 8-10,25 colos érintőkijelzővel szerelt, egyelőre ismeretlen árú új Sorento Dél-Koreában készül. Az európai forgalmazás a harmadik negyedévben kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.