Minden jel arra mutat, hogy a gyakorlatban nehéz lesz hozni a típus bőven 200 kilométer feletti gyári hatótávját.
A Mini a közelmúltban dobta piacra első tisztán elektromos hajtásláncú modelljét, a Mini Cooper SE-t, ami a plugin hibrid Countryman után a brit márka újabb zöld rendszámos modellje. A hazánkban 10,5 millió forintos listaáron kapható, de az 1,5 millió forintos állami kedvezménnyel akár már 9 millió forinttól hazavezethető újdonságnak most fény derült a valós hatótávjára.
Eddig annyit lehetett tudni, hogy a bruttó 32,6 kWh, nettó 28,9 kWh kapacitású, 96 cellás lítium-ion akkumulátor a közepesen engedékeny európai WLTP-szabvány, illetve a gyártó közlése szerint mintegy 225-234 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik. Most azonban nyilvánosságra hozták a szigorúbb amerikai EPA-szabvány szerinti hatótávot is, ami 177 kilométer.
Az 1365 kilogramm tömegű villanyautó lemerült telepe 11 kW-os háromfázisú töltővel 2,5 óra alatt tölthető fel 80 százalékosra, nagyteljesítményű DC töltővel pedig akár 35 perc alatt letudható egy hasonló procedúra.
A 184 lóerős, illetve 270 Nm nyomatékú villanymotorral hajtott Mini Cooper SE 7,5 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a végsebessége 150 km/h. A hagyományos sebességváltó nélküli, kétszintű regeneratív fékezést biztosító modell négy felszereltségi szinttel kapható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.