Nincs nagyon más választásuk a tuningcégeknek sem, azt csinálják, amit a piac diktál. Ha az elektromos autóké a jövő, akkor azokat kell tuningolni.
Egyelőre nem az elektromos autók teljesítménytuningjáról szól a világ, jellemzően azért, mert a legtöbb ilyen autó bőségesen megfelelően gyorsul mondjuk 0-ról 100 km/h-ra. Egyébként sem olyan egyszerű az elektromos hajtásba ügyesen belepiszkálni. Az akkuméret például igen nehezen növelhető, amely nélkül viszont nem sok értelme van az erősebb autónak, ha az közben nagyon gyorsan lemerül.
A Brabus, amely talán a legismertebb cég a Mercedesek tuningolásában, és eddig leginkább a bődületes teljesítményű benzinfalói révén volt ismert, szintén elég óvatosan vág bele a számukra is új műfajba.
Felismerték persze, hogy mit hoz a jövő, és az elektromos Smart tuning után már csinálnak másmilyen elektromos autós tuningot is. A legfrissebb darabjuk a Mercedes EQC, amely Brabus E-PowerXtra nevű csomagját kapta meg, amelynek révén a kocsi 402 lóerőről 422 lóerősre erősödött. A nyomatékleadásnál még látványosabb a növekedés, mert ott a korábbi 730 Nm-es érték 830 Nm-re növekedett.
Mindez azt jelenti, hogy az EQC 4.9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet álló helyzetből, azonban a végsebessége továbbra is 180 km/h-nál limitált, ami mutatja az elektromos autók tuningjának kihívásait. Érdekesség, hogy az extra teljesítményt is csak egy dedikált gomb megnyomása után adja le a kocsi, egyébként a normál gyári értékekkel üzemel.
A látványra adott persze a Brabus, és akár 21 colos, Monoblock Z 10-es felniket is kínálnak a kocsihoz, amelyekre Pirelli P Zero abroncsok valók, 285/53-ös, igazán keskeny oldalfalú, lényegében sportautókra való abroncsokkal.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.