Egy ülés szövetéhez 45 másfél literes műanyag palack kell.
Egyre több iparágban kiemelten fontos az újrahasznosítás. Az Audi is lépett egy komolyat előre, mert az új A3-ban újrahasznosított anyagból készült üléshuzatot mutatott be.
A felhasznált anyag akár 89 százalékban tartalmazhat újrahasznosított PET-palackot, amelyet a feldolgozási folyamat során fonállá alakítanak át.
Egy autóban akár 45 darab, egyenként másfél literes műanyag palackot is felhasználhatnak ülésenként. Ezen kívül további 62 palack újrahasznosításával készül az új Audi A3 szőnyege – írja a gyártó közleménye.
A belső tér további elemeinél is egyre nagyobb arányban vannak másodlagos nyersanyagok, például a szigetelő és csillapító anyagoknál, a csomagtér oldalsó betéteinél, a padlóborításnál és a szőnyegeknél.
Az ülések kárpitozása azonban még nem teljesen megoldható újrahasznosított alapanyagból. „A kihívást a szőtt anyag alsó rétege jelenti, amelyet ragasztóval rögzítenek a felső réteghez” – mondta Ute Grönheim, aki az Audi szövetrészlegén az anyagfejlesztésért felel.
Jelenleg három különböző kidolgozású anyag érhető el az Audi A3-hoz, ezek közül az egyik a „Torsion” névre hallgató acélszürke anyag, amely optikailag hangsúlyos, sárga kontrasztárnyalatú varrásokkal érhető el. Ezen kívül választható még a „Puls” névre hallgató anyag is. Az S line felszereltség esetében a fekete és ezüst színkombinációkat sziklaszürke kontrasztárnyalatú varrás teszi még hangsúlyosabbá. A későbbiekben ezt piros kontrasztárnyalatú varrással kiemelt fekete és piros anyagok egészítik majd ki.
Összement a mosásban az Audi A4: íme az új A3
Hamarosan napvilágot lát a Mercedes CLA és a BMW 2 Gran Coupé ingolstadti riválisa.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.