A bajor gyártó kínálatában több gázolajos modell is lágyhibrid technológiát kap és megérkezett a 318i.
Az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások következtében mostanság egyre több gyártó szerel kisebb-nagyobb villanymotort a belsőégésű motorjai mellé. Így tett most a BMW is, mely német prémiumgyártó bejelentette, hogy a 3-as és az X3-as széria is lágyhibrid hajtásláncot kap.
Mostantól a szedán kivitelű 320d és 320d xDrive, a kombi változatú 320d és 320d xDrive, valamint az X3 xDrive 20d és az X4 xDrive 20d alapfelszereltségként vonultatja fel a fogyasztást csökkentő lágyhibrid technológiát. A 48 V-os rendszer lehetővé teszi, hogy a dízelmotor már 15 km/h tempó alatt kikapcsolhasson, 11 lóerős teljesítménye pedig kicsit segít gyorsításkor.
A 3-as szedán és kombi esetében ugyancsak újdonság a 318i alapkivitel. Ennek 2 literes 4 hengeres benzinmotorja 156 lóerős teljesítményt, illetve 250 Nm-es nyomatékot ad le, ami 8,4-8,7 másodperces 0-100-as sprintet, illetve 220-223 km/h végsebességet tesz lehetővé. A 318i alapára egyelőre ismeretlen, de könnyen kikövetkeztethető módon olcsóbb lesz, mint a hazánkban 11,6 millió forinton startoló 184 lóerős 320i.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.