A francia PSA-hoz került német márka megkezdte a plugin hibrid hajtásláncú Grandland X hazai forgalmazását.
Az Opel 2017-ben dobta piacra a középkategóriás divatterepjárók piacán versenyző Grandland X-et, melyről régóta tudni lehetett, hogy plugin hibrid változatban is elérhető lesz. A hazánkban zöld rendszámmal felvértezhető, külsőleg tölthető verzió hivatalos leleplezésére 2019-ben került sor és most végre a hivatalos forgalmazás is megkezdődik.
Az Opel Grandland X Hybrid4 a típus öt felszereltségi szintje közül a két legmagasabbal rendelhető. Az Innovation kivitel 14,63 millió forinttól indul, a minden földi jóval felvértezett Ultimate alapára pedig 15,3 millió forint.
Az összkerék-hajtású újdonság nem meglepő módon a német márkát birtokló francia PSA-csoport jól ismert hibrid technológiájára épül. Az újdonság mozgatásáról egyrészt egy 200 lóerős 1,6 literes négyhengeres turbós benzinmotor, másrészt pedig egy 110 és egy 113 lóerős villanymotor gondoskodik.
Az egyik e-motor a nyolcfokozatú váltóba, a másik a hátsó tengelyre került, a rendszerteljesítmény pedig kereken 300 lóerő, csakúgy, mint a DS7 Crossback E-Tense, illetve a Peugeot 3008 Hybrid4 esetében.
Az 520 Nm-es nyomatékú új Grandland X-ben egy 13,2 kWh kapacitású akkumulátor található, melynek révén a WLTP-szabvány szerint maximum 57 kilométert lehet megtenni tisztán elektromos módban. A telep teljes feltöltése 1 óra 50 percnyi időt vesz igénybe a 7,4 kW-os otthoni wallbox segítségével.
A 0-100-as sprint 6,1 másodpercnyi időt vesz igénybe, a végsebesség elektromos módban 135 km/h, normál módban pedig 235 km/h. A kilométerenként mindössze 29 gramm CO2-t kibocsátó Opel Grandland X Hybrid4 gyári WLTP fogyasztási értéke 1,3 liter, amit persze csak az első 100 kilométeren tud produkálni az autó.
Ezzel párhuzamosan feltűnt a színen egy olcsóbb plugin hibrid Grandland X is, mely összkerékhajtás nélkül és csak egy villanymotorral támad. A 225 lóerős rendszerteljesítményű és 8,9 másodperces 0-100-as szintidejű változat a második felszereltségi szinten 13,12 millió forinton nyit, Ultimate változatban pedig 14,25 millió forinttól vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.