Ez a praktikus családi autó adott esetben akár sportkocsikat megszégyenítő menetdinamikára is képes, és már hazai ára is van.
Az Audi tavaly márciusban a Genfi Autószalonon leplezte le az ötödik generációs A6-ost, mely itthon legolcsóbban 14,3 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis egy 163 lóerős dízelmotoros A6 35 TDI S tronic. Idén áprilisban leplezték le a sportos S6 változatot, a kizárólag 349 lóerős dízelmotorral készülő változat hazai alapára 24,3 millió forint.
Akinek pedig esetleg még a 0-ról 100-ra 5 másodperc alatt felgyorsuló, 700 Nm-es S6 produkciója is kevés lenne, annak itt a nyár végén debütált és már Magyarországon is rendelhető RS6.
Az S6-tól eltérően nem dízel, hanem hamisítatlan benzinpusztító motorral szerelt Audi RS6 kizárólag kombi, vagyis Avant kivitelben készül, és minimum 36,7 millió forint kifizetését követően vezethető haza. Míg az elődmodell 560 lóerős volt, addig az új jövevény 48 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített biturbó V8-as erőforrása már kereken 600 lóerős, és ehhez nem kevesebb, mint 800 Nm-es nyomaték társul.
A 2 065 kilogramm tömegű RS6 Avant 3,6 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra és 8,4 másodperccel később már 200-zal száguld. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de a Dynamikpaket, illetve a Dynamikpaket plus megrendelésével 280, illetve 305 km/h-ra tolható ki az elektronikus leszabályozás felső határa.
A hibrid rendszernek köszönhetően az Audi szerint 100 kilométerenként mintegy 0,8 liter benzin spórolható meg, többek közt oly módon, hogy 55-160 km/h között akár 40 másodpercig is gurulhatunk kikapcsolt motor mellett. Ezenkívül a 12 kW-os rekuperálás, illetve a részterhelésnél aktivizálódó hengerlekapcsolás mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az 565-1680 literes csomagtartójú Audi RS6 Avant alapáron összkerékhajtású és légrugós adaptív felfüggesztésű, a kerekei pedig 21-22 colosak. Az előző generációból Kimi Räikkönen is vásárolt magának egy 680 lóerőre felhúzott példányt, ami nemrégiben eladósorba került.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.