A svéd autómárka legújabb modelljeit lágyhibrid technológia segíti a fogyasztás és az emisszió csökkentésében.
Az elmúlt időkben hozzászokhattunk már ahhoz, hogy a hazai utakon egyre több zöld rendszámos hibrid Volvo jön szembe az utakon. Ezek közös vonása ugyebár a plugin, vagyis hálózatról külsőleg tölthető akkumulátor, illetve az erős és nem éppen olcsó T8 Twin Engine vagy T6 Twin Engine kivitel.
Most azonban megérkeztek hazánkba az első lágyhibrid Volvók, melyek elérhetőbb áron kínálnak lágyhibrid technológiát. A zöld rendszám viselésére jogosulatlan, de a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást a gyártó ígéretei szerint hatékonyan, mintegy 14 százalékkal csökkentő modellek első körben B4, illetve B5 típusjelzéssel támadnak.
Legolcsóbban 14,4 millió forint ellenében lehet új lágyhibrid Volvónk, konkrétan egy 197 lóerős dízel XC60 B4, a 235 lóerős dízel XC60 B5 alapára 15,5 millió forint. Az eggyel nagyobb méretű XC90-es divatterepjáró 235 lovas dízel B5 kivitele 18 millió forinttól indul hazánkban.
A fékenergia-visszanyerést felvonultató lágyhibrid Volvók a későbbiekben benzinmotoros változatokban is elérhetők lesznek, a csúcsot a benzines B6 modellek jelentik majd.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.