Az Index két munkatársa bemutatta a budapesti elektromos rollerezést, mire feljelentették őket, és rendőrségi figyelmeztetésben részesültek.
Az Index két újságírója még májusban a budapesti Duna-parton tesztelte a közösségi elektromos rollert, a Lime-ot, a portál egyik olvasója azonban feljelentette őket, a rendőrség pedig kisebb fokú szabálysértés miatt figyelmeztette az újságírókat, és három közlekedési pontot levont tőlük. A cikkben ugyan pontosan nem tisztázzák, hogy az olvasó mit kifogásolt, vélhetően a járdán rollerezés miatt volt a problémája.
A rendőrség azzal indokolta a büntetést, hogy az újságírók által használt Skymaster Moonster Lime Green elektromos roller 350 W teljesítményű és 25 km/óra sebességű, ezért a jogszabályok szerint segédmotoros kerékpárnak számít, azaz sem a járdán, sem a kerékpársávban nem lehet vele közlekedni, használatához pedig jogosítvány és bukósisak kell. Az más kérdés, hogy a Lime szerint a tesztben szereplő roller nem ez a típus, ők 250 W-os rollereket használnak a flottájukban.
Azt, hogy a roller megfelelne a segédmotoros kerékpárnak, az Indexnek nyilatkozó KRESZ-szakértő Pető Attila vitatja, hiszen ahhoz ülésnek is lennie kellene a járművön. Az Index ügyvédje fellebbezett a rendőrség döntése ellen.
Azt, hogy a roller nincs azok között a motorikus eszközök között, amelyek a közúti forgalomban járműként vehetnek részt, a hvg.hu megírta Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára július 31-én az Oláh Lajosnak (DK) küldött válasza alapján, amelyből kiderül, hogy a KRESZ 1. számú függeléke tételesen felsorolja a fenti kategóriába tartozó eszközöket, de az elektromos roller jelenleg nincs köztük.
Az államtitkár akkor azt is közölte, hogy az önkormányzatok a helyi sajátosságokra épülő közlekedési rendet vezethetnek majd be, ezt már a Belváros meg is tette. Az elektromos roller szabályozását azért is rendbe kellene rakni, mert számos balesetet okozott már, például Londonban, Párizsban pedig egy ember meg is halt a használata közben.
Korábban a hvg.hu is megírta, hogy milyen veszélyekkel jár a villanyrollerezés, nem véletlen, hogy Szlovákiában és Milánóban viszont szigorítják a szabályokat. Budapesten mindeközben újabb e-roller-kölcsönző nyílt meg.
Nem mellékesen a német szövetségi környezetvédelmi hivatal, az Umweltbundesamt (UBA) honlapján közzétett tanulmány szerint, bár az elektromos rollerek ökológiai lábnyoma jóval kisebb, mint az autóké, a kerékpárnál lényegesen környezetszennyezőbb megoldást jelentenek, és nem nyújtanak vele szemben előnyös közlekedési alternatívát.