Az Ionity igen komoly teljesítményű töltőjét az M1-es és M7-es autópályák mellett vehetik használatba a villanyautósok.
A BMW, a Ford, a Daimler és a Volkswagen-csoport 2017 végén jelentette be, hogy közös összefogással nagyteljesítményű villanyautó-töltőket helyeznek üzembe Európa-szerte – ez a minden országban Messiásként várt Ionity projekt. 2019 végéig 400 Ionity töltőállomás építését tervezik a kontinensen, helyszínenként 6 CCS-szabványú töltőponttal, vagyis a hálózaton egyszerre 2 400 töltést lehet majd végezni.
Az elsősorban autópályák mentén elhelyezett töltők üzemeltetésében többek közt az OMV és a Shell is részt vesz. Az első hazai Ionity állomást nyár elején az M1-es autópálya mellett, a bábolnai OMV-kúton helyezték üzembe, és nemrégiben az M7-es autópálya mellett, a kajászói OMV-nél is megkezdte működését egy hasonló töltőhely.
A publikus normál-, illetve villámtöltők esetében a közelmúltig a 22-50 kW jelentette a plafont, a MOL pedig nemrégiben adta át első 75 kW-os töltőjét. A Tesla Superchargerek jelenleg 120 kW-tal képesek tölteni, de már megkezdték a teljesítmény 250 kW-ra történő emelését. Ehhez képest az Ionity töltők nem kevesebb, mint 350 kW-ra képesek.
És, hogy milyen töltési időkkel lehet számolni? Nos, az általunk az elmúlt napokban kipróbált Audi e-tron maximum 150 kW-tal tölthető, és a 300-330 kilométeres reális hatótávolságot biztosító 95 kWh-s akkumulátort a bábolnai helyszínen kevesebb, mint 33 perc alatt tudtuk feltölteni 26-ról 100 százalékra.
A hasonló kategóriás és idén az Év Autójának megválasztott Jaguar I-Pace 100 kW-tal, az általunk nemrégiben Norvégiában tesztelt Mercedes EQC pedig legfeljebb 110 kW-tal tölthető. És hamarosan érkezik a Porsche Taycan, mely 800 V-os feszültség mellett 350 kW teljesítményt képes felvenni.
Az Ionity használatához első körben le kell tölteni egy okostelefonos alkalmazást, és abban létre kell hozni egy felhasználói fiókot. A töltés az applikációból indítható el, és időtartamtól, illetve felvett energiamennyiségtől függetlenül 8 euróba, 2 560 forintba kerül egy alkalom. Az e-tron esetében ennyi pénzből maximum 300 kilométert tudunk megtenni, vagyis 100 kilométer körülbelül 850 forintból, mintegy 2 liter üzemanyag árából jön ki.
Az Ionity ügyfélszolgálatát magyar telefonszámon lehet elérni, de az ügyintézők egyelőre nem beszélnek magyarul.
A csúcsot jelenleg egyébként a Siemens elképesztően gyors töltője jelenti. A Németországban nemrégiben átalakított Porsche Panameréval és BMW i3-mal demózott kísérleti töltő 920 V-os feszültségű, a csúcsteljesítménye pedig 450 kW. Ez már akkora teljesítmény, hogy a töltőkábelt speciális folyadékhűtéses technikával kell ellátni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.