Ki mondta, hogy 2019-ben ne lehetne méretes csomagtartós hamisítatlan családi sportkocsit gyártani?
Míg az elődmoell 560 lóerős volt, addig az új jövevény 48 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített biturbó V8-as erőforrása már kereken 600 lóerős, és ehhez nem kevesebb, mint 800 Nm-es nyomaték társul.
A 2 065 kilogramm tömegű RS6 Avant 3,6 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100-as tempóra és 8,4 másodperccel később már 200-zal száguld. A végsebesség alaphelyzetben 250 km/h, de a Dynamikpaket, illetve a Dynamikpaket plus megrendelésével 280, illetve 305 km/h-ra tolható ki az elektronikus leszabályozás felső határa.
A hibrid rendszernek köszönhetően az Audi szerint 100 kilométerenként mintegy 0,8 liter benzin spórolható meg, többek közt oly módon, hogy 55-160 km/h között akár 40 másodpercig is gurulhatunk kikapcsolt motor mellett. Ezenkívül a 12 kW-os rekuperálás, illetve a részterhelésnél aktivizálódó hengerlekapcsolás mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az 565-1680 literes csomagtartójú Audi RS6 Avant alapáron összkerékhajtású és légrugós adaptív felfüggesztésű. A 21-22 colos felniken gördölő újdonság forgalmazása a jövő év elején kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.