Minszkben az éjszaka leple alatt száguldozott.
Fotót is közöltek a férfiról a hatóságok, aki egy üléssel ellátott elektromos robogón látható. A kamera mérése szerint 75 km/h-s sebességgel haladt, ami a törvény szerint bűncselekmény, de mivel az e-robogókra nem kell semmilyen azonosító, a tulajdonost regisztráció alapján nem fogják megtalálni.
Akárcsak nálunk, szinte az összes országban kihívásokkal küzdenek a jogalkotók, mi is legyen ezekkel a villanyrollerekkel. A fehéroroszok egész előre járnak, mert náluk a belügyminisztérium javasolta a közlekedési szabályok megváltoztatását, megemlítve a személyes mobilitás fogalmát.
Ezek szerint, az a személy, aki olyan járművel (a kerékpárok kivételével) mozog, amelyeknek villamos motorja van, és amelynek meghatározott maximális tervezési sebessége nem haladja meg a 25 km/h-t – robogók, monokerekes járművek vagy giroszkópos robogók és így tovább – gyalogosnak minősül, vagyis, azok a közlekedési szabályok érvényesek rájuk.
Mint a fenti példa is mutatja azonban, egyes modellek képesek akár az autókhoz hasonló sebesség elérésére is, ezekkel a rendszer továbbra sem tud igazán mit kezdeni.
Praktikus a városi e-rollerezés, de tisztában kell lenni a veszélyeivel
Gyorsabban terjednek a nagyvárosi környezetben az elektromos rollerek, mint ahogy a szabályozás le tudná követni a jelenséget. Szabályok híján kötelező biztonsági elemek sincsenek, így már csak egy tájékozatlan vagy túlzottan magabiztos felhasználó kell ahhoz, hogy kész legyen a baj.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.