Autó hvg.hu 2019. augusztus. 05. 10:23

A MÁV maga mutatta meg milyen, ha egy vonat benéz a kocsiablakon

Baleset-megelőzési videót készített a vasúttársaság az átjárók biztonságáról.

Az átkelőhelyeken a statisztikák szerint 8-10 naponta történik olyan személyi sérüléssel járó baleset, amikor közúti és vasúti jármű az átjáróban ütközik.

Az okok közt a legtöbbször a tilos jelzés figyelmen kívül hagyása, a figyelmetlenség, valamint a relatív és az abszolút gyorshajtás állt. De nem ritka az sem, hogy a szabálytalan gépkocsi az átjáróban áthaladó vasúti szerelvény oldalának haladt neki. A Máv időről időre próbálja felhívni az autósok figyelmét a veszélyre, most is egy olyan szimulált ütközést hajtottak végre, amely jól mutatja, milyen súlyos következményekkel járhat ha egy vonatszerelvénnyel ütközik egy autó.

Az ilyen balesetek jellemzően kétharmada – de volt olyan év, hogy gyakorlatilag 100 százaléka – tragédiával végződik, de olyan évet is jegyeztek már, amikor gyakorlatilag minden átjárós elütés halálos kimenetelű volt. Sajnos sokan még azt sem tudják, hogy a robogó vasúti szerelvények féktávolsága száz méterekben – nagy sebességnél akár 1000 méter felett – mérhető. Ez egyben azt is jelenti, hogy a vasúti jármű vezetőjének az esetek többségében egyszerűen lehetősége sincs a baleset elkerülésére.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.