Autó hvg.hu 2019. július. 27. 20:32

Kiderült, melyik jármű jelenti a legnagyobb veszélyt az utakon

Kevesebb a baleset, de nagyobb az okozott kár értéke.

Mindössze három százalékos volt tavaly a kárgyakoriság a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításoknál (kgfb) – hivatkozik a Magyar Nemzeti Bank adataira a Napi.hu. Ez azt jelenti, hogy egy év alatt a járművek 3 százaléka okozott kgfb-s balesetet. Ennél eddig csak egyetlen évben, 2012-ben vezettek balesetmentesebben a sofőrök, akkor 2,88 százalékos volt ez a mutató.

A személyautóknál az átlagosnál valamivel rosszabb a kárgyakoriság: tavaly 3,26 százalékos lett, de ez is alacsonyabb a 2017-es 3,52 százalékosnál.

Nem csak a személyautóknál, szinte minden más gépjármű-kategóriában javultak a mutatók.

A károkért felelős sofőrök azonban egyre nagyobb értékű károkat okoznak. Tavaly az átlagos kárérték megközelítette a 560 ezer forintot, ez 21 százalékkal nagyobb a 2017-esnél.

A legnagyobb veszélyt az utakon a statisztikák alapján továbbra is a kamionok jelentik a többi autósra nézve. Ezek a járművek 756 ezer forintos átlagkárt okoznak, másfélszer akkorát, mint a többi teherautó.

Még nagyobb a veszély, ha vontatmányt is visznek magukkal, ezeknél a kárgyakoriság 17 százalék, vagyis minden hatodik kamion okoz saját hibájából valamilyen balesetet, nem is kicsit, hiszen az átlagos kárérték csaknem 1,5 millió forint.

Hirdetés
hvg360 Lőrincz Tamás 2025. január. 06. 06:30

A választás időpontjánál is fontosabb, telik-e osztogatásra a Fidesznek, miközben a kilátásoknál csak a közhangulat rosszabb

A Tiszának az előrehozott választás témájának napirenden tartása – ezzel együtt leginkább annak elkerülése – mellett a pártépítés lesz a legfőbb feladata 2025-ben, a Fidesznek pedig a gazdaság felpörgetése és saját táborának megtartása. Mi vár a magyar politikára és a választókra a most kezdődő évben?