Az alap 8-asnál kettővel több ajtóval és 2+2 helyett 4+1 személyes kivitelben támad az újdonság.

Az elődmodellnél, vagyis a 6-os Gran Coupénál hosszabb tengelytávú újdonság a korábbinál tágasabb utastérrel kecsegtet. Hátul ketten utazhatnak a legnagyobb kényelemben, de szükség esetén középen is helyet foglalhat egy utas. Az 5,08 méter hosszú újdonság alig 70 kilogrammal nehezebb a kétajtós változatnál, csomagtartója 440 literes.


Az ismerős vonalvezetéssel támadó, keret nélküli ajtókat felvonultató BMW 8-as Gran Coupe 840d xDrive változatában lévő 3 literes 6 hengeres dízelmotor 320 lóerős, illetve 680 Nm-es produkciót ad elő, ami 5,1 másodperces 0-100-as szintidőhöz elegendő. A 840i-ben lévő 3 literes 6 hengeres benzines egység 340 lóerős és 500 Nm-es, ami hátsó-, illetve összkerékhajtással kombinálva 5,2, illetve 4,9 másodperces 0-100-as gyorsulást jelent.

Az M850i-féle 4,4 literes biturbó V8-as erőforrás elsősorban 530 lóerős teljesítményéről, illetve 750 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg, illetve arról, hogy ideális esetben 3,9 másodperc alatt ki lehet vele lőni állóhelyzetből 100-as tempóra. 2020 elején érkezik majd az M8 verzió is, mely 600-625 lóerős, illetve 750 Nm-es lesz.

Az összes 8-as közös vonása a nyolcfokozatú automataváltó. Érdekesség, hogy a Gran Coupe körülbelül 1 millió forinttal olcsóbb a hasonló kivitelű kétajtós testvérmodelljénél: a németországi alapár 91 500 euró (28,9 millió forint). A gyártás júliusban, a forgalmazás szeptemberben kezdődik meg.





Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.