Autó hvg.hu 2019. május. 21. 10:13

Visszatér a ’70-es évek, mindenki maga szerelheti a Tesláját

Kiadta a kaliforniai autógyártó az „Így csináld” zsebkönyvek mai megfelelőjét.

A Tesla megjelentette az új „Do It Yourself” karbantartási útmutatóját, most a Model 3-hoz, amelyek segítik a tulajdonosokat, hogy ne kelljen minden miatt egy szervizközpontba menniük.

Ha innen nézzük, igazából a Tesla csak visszatér oda, ahonnan az egész indult, amikor a 70-es, 80-as években egy izzót vagy légszűrőt, pollenszűrőt még minden autós ki tudott cserélni maga a kocsiján. Akkoriban mindenkinek megvolt az autójához az „Így csináld” felhasználói kiskönyve. Bár az is igaz, hogy eléggé más feladatok vannak manapság egy Tesla ugyanilyen útmutatójában, mint mondjuk egy Skoda 120-aséban voltak.

A Tesla tavaly kiadta az autói alkatrész-katalógusát, amelyből bárki rendelhet pótalkatrészt. Most egy sor új utasítást is készítettek ezek beépítéséhez, cseréjéhez. Mivel elvileg a Tesla eleve kevésbé karbantartásigényes, mint egy hagyományos autó, az alkatrészek száma is jelentősen kevesebb, kisebb ilyen munkákra tényleg simán lehet vállalkozni, ha valakinek van hozzá affinitása. Ilyeneket lehet saját magunknak megcsinálni, ezek közül néhány elég triviálisnak tűnik:

  • Az érintőképernyő teljes újraindítása
  • A HomeLink® programozása
  • Kulcsok hozzáadása és eltávolítása
  • A telefon töltőkábelének telepítése
  • Az első rendszámtábla tartójának telepítése
  • A kabinszűrők cseréje
  • A gumiabroncs-nyomás ellenőrzése és beállítása
  • Az ablaktörlő lapátok cseréje
  • A Windows kalibrálása
  • Aero burkolatok cseréje

A Tesla lépésenkénti utasításokat adott ki, amelyek például magukban foglalják néhány panel és csavar eltávolítását egy gif-es segédlettel:

via GIPHY

A Tesla végül is megint saját útját járja, amikor a tulajdonosokat veszi rá arra, hogy a saját autóikat gondozzák. Ugyanakkor a legnagyobb probléma még mindig az, hogy egy-egy Tesla-alkatrészhez egyelőre nagyon körülményes hozzájutni – írja az Electrek oldal.

Nyilván azt is fontos kiemelni, hogy nem a 400 voltos hálózat bütykölését szeretné az emberek kezébe adni a Tesla, de régen sem otthon újította fel a legtöbb ember a kocsija vezérműtengelyét.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés