Vélhetően kevesen lepődnek meg azon, hogy a német gyártó új modellje francia technológiára épül.
Az Opel két évvel ezelőtt dobta piacra a középkategóriás divatterepjárók piacán versenyző Grandland X-et, melyről régóta tudni lehetett, hogy plugin hibrid változatban is elérhető lesz. A hazánkban zöld rendszámmal felvértezhető, külsőleg tölthető verzió hivatalos leleplezésére egészen mostanáig kellett várni.
Az Opel Grandland X Hybrid4 nem meglepő módon a német márkát birtokló francia PSA-csoport jól ismert hibrid technológiájára épül. Az újdonság mozgatásáról egyrészt egy 200 lóerős 1,6 literes négyhengeres turbós benzinmotor, másrészt pedig két darab 109 lóerős villanymotor gondoskodik.
Az egyik e-motor a nyolcfokozatú váltóba, a másik a hátsó tengelyre került, a rendszerteljesítmény pedig kereken 300 lóerő, csakúgy, mint a DS7 Crossback E-Tense, illetve a Peugeot 3008 Hybrid4 esetében.
A 450 Nm-es nyomatékú új Grandland X-ben egy 13,2 kWh kapacitású akkumulátor található, melynek révén a WLTP-szabvány szerint maximum 50 kilométert lehet megtenni tisztán elektromos módban. A telep teljes feltöltése 1 óra 50 percnyi időt vesz igénybe a 7,4 kW-os otthoni wallbox segítségével.
A 0-100-as sprint 6,5 másodpercnyi időt vesz igénybe, a végsebesség elektromos módban 134 km/h, normál módban pedig 219 km/h. A kilométerenként mindössze 49 gramm CO2-t kibocsátó Opel Grandland X Hybrid4 gyári WLTP fogyasztási értéke 2,2 liter, amit persze csak az első 100 kilométeren tud produkálni az autó.
Az összkerékhajtású új Opel első példányait várhatóan 2020 elején vehetik majd át a vásárlók.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.