A bajor gyártó némi erősítésen átesett új sportszedánja a méretét és tömegét meghazudtoló produkcióra képes.
A közelmúltban volt szerencsénk kipróbálni a legújabb M5-ös BMW-t, mely 600 lóerős teljesítménye, illetve 750 Nm-es nyomatéka révén lényegében még a szuszt is kipréselte belőlünk. Akinek esetleg ez is kevés, annak ott a gyári tuning, vagyis a keményebb futóművel bíró M5 Competition a maga 625 lóerejével és változatlanul 750 Nm-es nyomatékával.
Akinek pedig még az M5 Competition is kevés, azoknak erre a tuninggépre érdemes néhány pillantást vetniük:

Az AC Schnitzer munkatársainak sikerült további 95 lóerőt találniuk a 4,4 literes biturbó V8-as erőforrásban, mely a beavatkozást követően immár 720 lóerős teljesítményű. Vagyis pontosan olyan erős, mint a Ferrari 488 Pista. A német tuningmesterek 100 extra Nm-t is találtak még, így a csúcsnyomaték eléri a 850 Nm-t.

A teljesítménynövelés ára kereken 10 000 euró (3,16 millió forint), a garancia pedig 80 000 kilométer, illetve 4 év. És a tuningot követően egy olyan, akár családi felhasználásra is alkalmas sportszedánunk lehet, amely a maga 01:31,71-es köridejével a Sachsenring leggyorsabb limuzinja.

Az AC Schnitzer-féle M5-ös nemrégiben 07:29,50 alatt ért körbe a Nordschleifén, ami a valaha futott legjobb M5 köridőnek számít. Összehasonlításképp, a kétszemélyes kőkemény sportkocsik között jegyzett Ferrari 458 Italia 07:28-ra képes ugyanitt, csakúgy, mint a McLaren MP4-12C.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.