A négykarikás logós német gyártó újdonságai összesen három karosszéria változatban és csak dízelmotorral érhetők el.
Az Audi tavaly márciusban a Genfi Autószalonon leplezte le az ötödik generációs A6-ost, melynek most S6 néven érkezett meg az eddigi legsportosabb kivitele. Mely szedán és kombi kivitelben egyaránt elérhető, íme:
A motorháztető alatt nem V8-as benzinmotor, hanem V6-os gázolajos egység található. A 48 V-os lágyhibrid hajtáslánc 349 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-es csúcsnyomatékot produkál. A TDI egység a legszigorúbb Euro 6d-TEMP károsanyag-kibocsátási normának is megfelel, és a szedán esetében 5 másodperces 0-100-as szintidőt biztosít. A kombi S6 ennél 0,1 másodperccel több idő alatt katapultál álló helyzetből 100 km/h-ra. A végsebesség 250 km/h.
A 20 milliméterrel ültetett futóművű újdonság alapáron 20 colos kerekeken gördül, felár ellenében pedig 21 colos felnikkel is rendelhető. A nyolcfokozatú automataváltóval és összkerékhajtással szerelt S6 szedán német alapára 76 500 euró (24,2 millió forint), a kombiért pedig minimum 79 000 eurót (25 millió forint) kell fizetni. A forgalmazás idén nyáron kezdődik meg.
A kupésra faragott S7 Sportback is ugyanezt a dízelmotort kapta meg, és az S6 kombihoz hasonlóan 5,1 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as gyorsulást. Ennek a modellnek a német alapára 82 750 euró (26,1 millió forint).
Benzinmotorral mostantól már csak az USA-ban, Ázsiában és a Közel-Keleten kapható az S6 és S7. Ezeken a piacokon 2,9 literes biturbó erőforrás rejtőzik a sportos Audikban, mely 450 lóerőt és 600 Nm-t szabadít rá a kerekekre.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.