A zuffenhauseni gyártó leleplezte az Audi Q8, a BMW X6 és a Mercedes GLE Coupé riválisának szánt legújabb modelljét.
Az alapmodellénél 2 centiméterrel alacsonyabban húzódó tetővonalú újdonság 1,8 centiméterrel szélesebb lett, hátul pedig olyan adaptív légterelőt kapott, mely 90 km/h felett automatikusan felemelkedik 13,5 centimétert. 60 km/h alá lassítva pedig önműködően elrejti magát.
A 20, 21, illetve 22 colos kerekekkel rendelhető Cayenne Coupéhoz alapáron jár a 2,16 négyzetméteres panoráma üvegtető, amit felár ellenében kontúros karbontetőre lehet cseréltetni. A hátsó ülések 3 centiméterrel mélyebbre kerültek, hogy a fejtér a kupés far ellenére is korrekt maradjon, a csomagtartó kapacitása 770-ről 625 literre csökkent. Igaz a hátsó ülések lehajtásával egészen 1540 literig bővíthető.
Az alapmotor a már jól ismert 3 literes biturbó V6-os egység a maga 340 lóerejével, illetve 450 Nm-vel, mely 5,9 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 243 km/h végsebességet tesz lehetővé.
A Cayenne Turbo Coupé-ban lévő 4 literes biturbó V8-as erőforrás 550 lóerőt és 770 Nm-t tud. Ez a kivitel 3,9 másodperc alatt lő ki állóhelyzetből 100 km/h-ra és a gyorsulásának csak 286 km/h-nál szakad vége.
A kereskedésekbe májusban megérkező Cayenne Coupé német alapára 83 711 euró (26,6 millió forint), a Cayenne Turbo Coupé pedig minimum 146 662 euró (46,6 millió forint) kifizetését követően vezethető haza.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.