Autó László Ferenc 2019. március. 08. 06:41

Üléspróbát vettünk a horvátok közel 2000 lóerős villanyautójában

László Ferenc
Szerzőnk László Ferenc

Az itt a szomszédban készülő hangtalan hiperautó szó szerint elképesztő gyorsulást és igen komoly végsebességet produkál.

A Genfi Autószalonon testközelből is sikerült megismerkednünk a horvátországi székhelyű Rimac második hipersportkocsijával, a C_Two-val, amelyből összesen alig 150 példány fog készülni.

Azonban még ez is komoly mennyiség ahhoz képest, hogy az elődből csak 8 utcai és 2 versenypályára szánt példány készült. És ebből egyet maga Richard Hammond, a The Grand Tour egyik műsorvezetője tört totálkárosra.

A mintegy 700 millió forintos második generációs horvát villanyautó 4,75 méter hosszú, 1,98 méter széles, alig 1,2 méter magas, és konkrétan így mutat:

László Ferenc
László Ferenc

A négy villanymotorral, négy váltóval és négykerékhajtással rendelkező Rimac C_Two nem kevesebb mint 1914 lóerős teljesítményt, illetve 2300 Nm-es nyomatékot szabadít rá az aszfaltra. Ezen adatok ismeretében talán már meg sem lepődünk azon, hogy a C_Two alig 1,97 másodperc alatt gyorsul állóhelyzetből 100-as tempóra, vagyis körülbelül olyan fürge, mint a Tesla Roadster 2.

László Ferenc
László Ferenc

A Rimac C_Two 0-ról 300-ra 11,8 másodperc alatt katapultál, a végsebessége pedig 412 km/h. A 120 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, 1950 kilogramm tömegű autó a WLTP-szabvány szerint egy feltöltéssel 550 kilométert képes megtenni, 0-ról 80 százalékra alig fél óra alatt feltölthető a telepe és Level 4-es önvezetés is van benne. Utóbbi miatt nem kevesebb mint 8 kamera, 2 Lidar rendszer, 6 radar és 12 ultraszónikus szenzor található a kocsiban.

A tehetős vásárlók közül az első szerencsések várhatóan 2020-ban ülhetnek majd bele személyre szabott horvát hiperautójukba.

László Ferenc

 

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.