A Saint Tropez-i időjárás jobban passzolt volna a nyitott tetős kocsihoz, mint a budapesti, de így is komoly élmény volt kipróbálni a Méharit.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/1622a898-fa4c-4357-a7f8-a76835f81fae.jpg)
Az egyik tevefajtáról elnevezett Méhari 1968-ban látta meg a napvilágot és az ezt követő 20 esztendőben közel 145 ezer példány készült belőle. A Dyane 6 platformra épülő vászontetős kompakt járgány karosszériája műanyagból készült, így a tömege alig 535 kilogramm.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/fc7230d4-710f-4a87-8910-e4f2504f25d3.jpg)
Ennek ellenére nem éppen versenyautóként viselkedik a rendkívül puha, 2CV-rugózású Méhari, melynek motorházteteje alatt egy mindössze 602 köbcentiméteres kéthengeres léghűtéses boxermotor található. A 29 lóerős és 39 Nm nyomatékú erőforrás egy négyfokozatú kéziváltón keresztül adja le teljesítményét a kerekekre.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/21243f31-e9ff-470e-b22c-7d73247deb55.jpg)
A rövid próbaút során a 121 km/h-s elméleti végsebesség közelébe sem merészkedtünk, aminek több oka is volt. Egyrészt egy oldtimer korú járművel nem igazán illik padlógázzal közlekedni, másrészt a derékig érő és csak részben biztonsági öves ülésekben négy felnőtt foglalt helyet, ami jelentősen megnövelte a jármű pillekönnyű alaptömegét. Harmadrészt a 0 Celsius fok körüli hőmérséklet és a hószállingózás sem volt éppen ideális a nagy sebességű haladáshoz.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/cdd09b03-d9a3-42b3-b8d7-a76d620405a7.jpg)
Érdekesség, hogy 1980 és 1983 között egy rövid ideig négykerékhajtású változatban is készült a Méhari, ebből a remek terepjáróképességű kivitelből azonban csak 1300 példány hagyta el a gyártósorokat.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9b242332-e9a4-4b1a-a9cc-18ee16630ff4.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e42b0d8d-f9cf-4e68-8239-8f82ffcccc32.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0d506264-cf8c-4f01-ae2d-abd7829df2c0.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/878eb8d3-abbb-4908-a721-b3ea16c02989.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/82bd4d4a-6b83-468b-a9ac-6397cfb96ecc.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/b437fd16-9d96-4c17-9d41-aa2595fd66c5.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0bf02b26-9b61-46c2-be07-9b0e4595a13c.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/e4daee73-d39b-4bf8-8877-1a057c5ce3f2.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/74b49348-9497-4e9b-915c-50e58e3e5f56.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f90ff6e7-5f53-420f-8072-0f4987a09a51.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.