Rohamosan öregszik a magyarországi járműpark, pedig nem cél, hogy "youngtimer" ország legyünk.
Néhány éve 10,5 év volt a magyar használt autók átlagos életkora, 2018-ra ez 14,5 évre nőtt, főleg azért, mert sok idős autó került be az országba.
Frank György a Das WeltAuto márkaigazgatója szerdán az M1 csatornán beszélt arról, hogy a vásárlók nem biztos, hogy hosszú távon jól járnak az idős autókkal, mert előbb-utóbb Magyarországon is szigorításokat fognak bevezetni a magas károsanyag-kibocsátású kocsikra. Környezetvédelmi és biztonsági szempontból is az lenne a legjobb, ha az emberek minél fiatalabb autókat tudnának vásárolni – mondta.
Úgy vélte, vásárláskor érdemes inkább a magyar piacon nézelődni, mert az itteni autók adatai az ügyfélkapun keresztül ingyenesen lekérdezhetőek. Ha valaki mégis ragaszkodik a külföldi használt autókhoz, olyan cégtől vásároljon, amely régóta foglalkozik értékesítéssel, megbízható dokumentumokat tud adni a jármű állapotáról, és vizsgáltassa át az autót szakértővel is – tette hozzá.
Tavalyi statisztikák alapján egyébként az átírt járművek 77,5 százaléka 10 évnél idősebb volt, az ötéves vagy annál fiatalabb kocsik aránya mindössze 12,8 százalékot ért el. A hazai vásárlók jellemzően az alsó-középkategóriás (174 000 autó), a kisméretű (144 384 autó) és a felső-középkategóriás (88 839 autó) autókat keresték. Az új autók között népszerűnek számító SUV-k 6,8 százalékos piaci részesedést szereztek a használtak mezőnyében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.