Most indul a Los Angeles-i Autóshow, amelynek egyik látványossága lehet ez a futurista jármű.
Az Icona Nucleus az önvezetés 5. szintjén áll, amely azt jelenti, hogy már nincs kormánykereke és műszerfala. A mai, zöldirányzatnak megfelelően üzemanyagcellás, valamint az is jövőbe mutató, hogy úgy képzelik, ez a jármű nem egy ember magántulajdonában lesz majd, hanem inkább egyfajta megosztáson alapuló szállítóeszköz lesz.

A cég, amely mögötte áll, egy torinói székhelyű dizájneriroda, amely külsős megbízásokat vállal autógyártóknak, ám most saját tanulmányukat is kiállítják az amerikai autószalonon. Az Icona Los Angelesben is dolgoztat egyébként, a helyi irodájában húsz fő dolgozik, míg összesen 130-an vannak világszerte.
A legtöbben Kínában terveznek, arra a piacra készült egyébként ez a tanulmány egyterű is. A jellegzetes pod-forma, amely inkább egy lekerekített kavicsra emlékeztet, egyre népszerűbb a járműtervezők körében.

A Nucleus egyébiránt rengeteg érzékelővel rendelkezik az autonóm vezetéshez (lidar, radar), és kamerákkal felszerelt, amelyek a jármű egész felületén helyezkednek el. A hidrogén nyolc tartályban kap helyet, két cellán keresztül termeli az áramot, míg az elektromotorok a kerékagyakban vannak.
A Nucleus a hónapban elnyerte a német dizájndíjat két kategóriában: a személyautók közt és az általános formaterve miatt is.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.