Az optimalizált hajtásláncok és a nagyobb kapacitású telepek nagyobb hatótávot tesznek lehetővé.
Hazánkban azok a plugin, vagyis hálózatról tölthető hibrid személyautók kaphatnak számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot, melyek tisztán elektromos üzemben képesek legalább 25 kilométeres távolságot megtenni. A jelenleg forgalomban lévő plugin hibridek túlnyomó többsége éppen csak hozza ezt az értéket, de a gyártók folyamatosan az e-hatótáv növelésén dolgoznak.
A Daimler élén hamarosan Dieter Zetschét váltó Ola Källenius a témával kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy az iparág mostanság tolja ki a hibridek elektromos hatótávját 30-ről 50 kilométerre, és már nem kell sokat várnunk az 50-ről 100-kilométerre történő előrelépésre. Källenius szerint a nemrégiben teljesen megújult Mercedes GLE-ből készülhet az első olyan plugin hibrid, melynek WLTP szabvány szerinti elektromos hatótávolsága eléri a 100 kilométert.
Ez az új modell várhatóan 2019 közepén debütál majd, és egyelőre kérdéses, hogy pontosan mekkora akkumulátort szerelnek majd bele. A Mercedes jelenlegi legmodernebb benzines, illetve dízel hibridjeiben 13,5 kWh-s telep található, és elképzelhető, hogy az új környezettudatos GLE-ben már 27 kWh körüli kapacitású akkumulátor lesz. Vagyis akkora, mint a kisebb hatótávolságú, olcsóbb villanyautókban.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.