A legtöbb autógyártó még idejében lépni akar a mobilitási szolgáltatás irányába.
A Volvo egy új, dedikált márkát indít autómegosztó szolgáltatására. Az új szolgáltatás Svédországban és az USA-ban indul elsőként, 2019 tavaszán. „A jelenleg kocsimegosztó a taxi vagy a közösségi közlekedést utánozzák.” – mondta Bodil Eriksson, a Volvo Car Mobility vezérigazgatója. „A Volvo M inkább arra próbál válaszolni, ahogyan az emberek ténylegesen használják autójukat. Ez különböztet meg bennünket a többiektől. Erre az élményre igyekszünk valós alternatívát kínálni.”
Az M márka, vagyis a Volvo Car Mobility, a svéd Volvo Car Group 100% -os tulajdonú leányvállalata lesz és az induláshoz megkapják a Sunfleet, egy svédországi autómegosztási szolgáltató összes tapasztalatát, valamint autóparkját, amely 1700 autóból és 50 ezer tranzakcióból áll évente.
A felhasználók számára a legtöbb Volvo modell elérhető lesz a szolgáltatáson keresztül. Jelenleg a rendszer tesztelését végzik, amely leginkább az árképzés kialakítását szolgálja. "Felismertük, hogy a városi fogyasztók elkezdték újragondolni a hagyományos autózást." - nyilatkozta Hakan Samuelsson, a Volvo Cars vezérigazgatója.
Ahelyett, hogy a fogyasztókat arról győzködnék, hogy egy konkrét típust vegyenek meg, a megosztási programok lehetővé teszik, hogy az éppen aktuális igényeik szerint válasszanak járművet; egy SUV-t, amikor a család a hétvégére elutazik és megint másfélét a belvárosi közlekedésre.
Bulitaxiként is bevált a Mol Limo, de cégautó is lehet belőle
A Mol sem akart kimaradni a Budapesten is robbanásszerűen bővülő autómegosztó üzletből, és egyből a legnagyobb szereplőként indított. Az üzlet fejlődik, de a nagy előrelépés lenne, ha a cégek is igénybe vehetnék.