A tesztpilóta esküszik rá, hogy az elképesztő villanyautó gyártója nem ferdít a gyorsulási adatok kapcsán.
A Tesla nagyot durrantott azzal, hogy tavaly november leleplezte tisztán elektromos hajtásláncú vadonatúj roadsterét, mely egészen elképesztő menetteljesítményekkel kecsegtet. De persze könnyen lehet dobálózni hihetetlennek tűnő gyorsulási és végsebességadatokkal akkor, amikor a típus még messze van a sorozatgyártástól, de a Tesla állítólag nem tupírozta fel a Roadster képességeit.
Legalábbis ezt nyilatkozta Emile Bouret, a tapasztalt tesztpilóta és kaszkadőr, akit mostanság a Tesla foglalkoztat abból a célból, hogy tesztelje a prototípusok képességeit. Emberünk elmondta, hogy teljesen érthető, hogy sokak szkeptikusak a Roadster által közölt adatokról, de azok a személyes tapasztalatai szerint valós alapokra épülnek. Bouret azt állítja, hogy a valóságban is sikerült produkálni a bejelentéskor említett számokat, melyek tulajdonképpen még konzervatívnak is nevezhetők.
A 200 kWh-s aksival szerelt Tesla Roadster az ígéretek és a immár a tesztpilóta tapasztalata szerint is 1,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-as tempóra, amihez az 1500 lóerős benzinmotorral szerelt Bugatti Chironnak 2,4 másodpercre van szüksége. A negyedmérföldes gyorsulást 8,8 másodperc alatt tudja le a Tesla, szemben a Bugatti 9,8 másodperces értékével, a 0-160-as sprinthet pedig 4,2 másodperc alatt abszolválja a villanyautó, míg ugyanez a produkció a benzinpusztító társának kereken 5 másodpercig tart.
A Tesla Roadster végsebessége 400 km/h feletti, csakúgy, mint a Bugatti Chironé, ez utóbbi már jó ideje forgalomban lévő országúti torpedó végsebességét azonban mind a mai napig nem volt hajlandó lemérni és nyilvánosságra hozni a gyártó.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.