Autó MTI / hvg.hu 2018. június. 06. 18:52

Folytatódik a dízelbotrány – visszahívnak hatvanezer Audit Németországban

Az A6-os és A7-es Audikról is kiderült, hogy manipulálták a károsanyag-kibocsátási értékeiket.

Visszahívnak hatvanezer Audi luxusautót károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt – közölte szerdán a német közúti közlekedési hatóság (KBA).

A hatóság a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló szoftveres megoldást talált A6-os és A7-es típusoknál, amelyekbe háromliteres, Euro-6 környezetvédelmi besorolású dízelmotort építettek be. Ezért a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi köteles visszahívni az érintett mintegy 60 ezer gyártmányt, és a KBA által jóváhagyott eljárással eltávolítani a szabálytalan szoftvert, amely fokozott nitrogén-oxid-kibocsátást okozhat. Az autók közül 33 ezret Németországon kívül tartanak forgalomban. A KBA már több mint 150 ezer Audi visszahívását rendelte el a károsanyag-kibocsátást szabálytalanul befolyásoló megoldások miatt a Volkswagen dízelbotrányának kezdete óta, több tízezer kocsit pedig a gyártó önként hívott vissza szervizre.

A Volkswagen-botrány 2015 szeptemberében indult, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a gyártót, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízeles jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli, ha mérésnek vetik alá. A járművek így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálták. A Volkswagen elismerte a csalást. Az ügy világszerte 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az unióban adtak el.

A Volkswagen-csoport a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gépkocsit értékesítettek. A csoporthoz tartozik az Audi mellett a Skoda, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, illetve a Scania és az MAN tehergépjárművek.

Egy szerdán publikált kutatás szerint Egyetlen dízelautó sem felelt meg a károsanyag-kibocsátást szabályozó európai irányelveinek.

Hirdetés
Címkék