Fáradtságérzékelő, alkoholszonda és sávtartóasszisztens. Többek közt ezek a rendszerek is óvnák az életünket, kötelezően előírt tartozékként.
ABS, menestabilizáló (ESP), abroncsnyomás-ellenőrző – már jelenleg is részei minden uniós új autónak, amely piacra kerül. Az Európai Bizottság számtalan újabbakkal bővítené a listát.
Egy frissen megjelent tervezet szerint 2021-re bekerülne a kötelező elektronikai felszerelések közé az automata vészfékező, a sávtartó és fáradtságérzékelő is. Összességében 11 új összetevővel bővülhet a biztonsági felszerelések listája, ha a bizottság elfogadja az előterjesztést.
Az automatikus vészfékező rendszer, amely egyre több autótípusnak része, már régóta szorgalmazott olyan fejlesztés, amelyet kötelezővé tennének. Számítások szerint csak ez 38 százalékkal csökkentené a kisebb, utoléréses karambolok számát. Az új autók ugyancsak rendelkeznének a baleset fontos részleteit rögzítő berendezéssel, valami olyan szerkezettel, ami nem engedné, hogy ittasan vezessék a járművet.
A 11-es lista a kötelezőnek kívánt asszisztens rendszerekről:
- automata vészfék
- indításgátló alkoholdetektor
- fáradtságérzékelő
- eseményrögzítő
- automata stopjelzés
- jobb utasvédelmi rendszer – modernizált biztonsági övek
- jobb gyalogos és kerékpárosvédelmi zónák az autókon a fejük védelmére – biztonsági szélvédő
- intelligens sebességszabályozó
- sávtartóasszisztens
- jobb oldalirányú ütközésvédelem
- tolatókamera vagy szenzor
Egy kisvárosnyi ember hal meg évente közlekedési balesetben az EU-ban
Az elmúlt évben 25 624 ember vesztette életét az utakon az unióban. Mindez, mintegy ötszáz emberrel alacsonyabb szám, mint a 2015-ös évben volt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.