A legendás versenyző, Sir John Arthur Brabham fia, David Brabham még februárban jelentette be, hogy a család nevével fémjelzett autógyártó manufaktúrát alapított, most pedig kijött az első modell is.
Aki szereti a Forma–1-et, és nemcsak a jelenkor, de a története után is érdeklődik, annak egészen biztosan ismerősen cseng a Brabham név. Sir John Arthur Brabham ausztrál versenyzőként szelte a köröket a szezonokban, amiből hármat (1959, 1960 és 1966) meg is nyert, így háromszoros világbajnokként szállt ki a spotágból.
A Brabham név azonban nem "tűnt el", saját versenycsapata is volt a pilótának. Ráadásul fia, David Brabham is az autóversenyző "szakmát" választotta, igaz, ő a Forma–1-ben (az 1990-es és az 1994-es szezonban) már jóval kevésbé volt sikeres. A bajnoki cím azért neki is összejött, 2009-ben a Le Mans-i 24 órás verseny győztese lett. Nemrég pedig úgy döntött, szeretné továbbvinni a család nevét.
David még az év elején jelentette be, hogy Brabham Automotive néven autógyártó céget alapít, a napokban pedig hivatalosan is bemutatták a műhely első autóját, a Brabham BT62-t.


A kocsi természesen nem egy tömegtermelésre szánt jármű, a Brabham sokkal inkább a Koenigsegg-hez hasonló módon szeretne autókat gyártani. Azzal a különbséggel, hogy a most bemutatott autójukat csak versenypályára szánták, így közúton (legálisan) nem is lehet vele furikázni. A jármű ennek fényében meglehetősen erősre sikeredett.

A BT62 külsőre meglehetősen agresszív, a karosszériáját szénszálas elemekkel erősítették: ilyen az oldalsó szoknya, a kocsi orra valamint a hátsó terelőszárny is, de a kevlárt se hagyták ki az autóból. Mindezt 18 colos kerekekkel vadították tovább, amiken a Michelin versenyabroncsai ülnek. Persze a leszorítóerőre szükség is van, a BT62 ugyanis alig 972 kg.

Az utastér szintén egy pályaautóról árulkodik, például a levehető szénszálas sportkormánnyal vagy az állítható pedálokkal. A műszerfala egy 12 colos digitális kijelző lett. Az autóba természetesen csak Alcantara kárpit kerülhetett, baj esetére pedig van benne tűzoltó készülék is.

Az autó lelkét egy 5,4 literes V8-as motor jelenti, ami 710 lóerőt és 666 Nm nyomatékot ad le az aszfaltnak. A sebességet egy hatfokozatú szekvenciális versenyváltóval kapcsolgathatjuk.

Az autó végsebességéről nincs hír, az áráról viszont igen. Az alig 70 darabos széria egyenként 1,3 millió dollárba, vagyis átszámítva mintegy 340 millió forintba kerül majd. A széria első 35 darabja Brabham 35 Forma–1-es győzelme előtt tiszteleg majd, a második 35 viszont valószínűleg a vásárlókra szabott egyedi módosításokat is tartalmazhat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.