A csehek egyik szabadidő-autóját, a Karoqot gyártják majd a németországi osnabrücki üzemben is.
A csehek mindeddig azzal büszkélkedhettek, hogy itt Európában, csak hazai pályán gyártják autóikat, ám a termelésük már olyan szinten van, hogy nem bírják el kizárólag otthoni üzemekkel.
A németek már régen bejelentkeztek a Volkswagen konszernen belül, hogy a gyáraikban lévő szabad kapacitásaikat szívesen feltöltenék a csehek sikermodelljeivel. Ennek révén hamarosan cseh autók készülhetnek Németországban, az észak-német Osnabrückben, ahol a Volkswagen Tiguan, Porsche Cayenne is készül.
A németek oldaláról egyébként már korábban is megfogalmazódtak olyan kijelentések, hogy a Skoda mindig nyert ezen a kapcsolaton. Az kétségtelen, hogy a Skoda legnagyobb versenyelőnye még mindig a sokkal olcsóbb munkaerő, amely átlagosan 10,10 euró óránként Csehországban, szemben a német 38,70 eurós bérekkel. Kérdés persze, egy ilyen drágább gyártás, hogyan fog majd megjelenni a Skodák árában.
A birodalom visszavágna: túl sikeres a Skoda a Volkswagen rovására
A németek szerint túl sok jut a jóból a cseheknek, miközben a terheket jobban meg kéne osztani.
A termelés felfutásának fényében nem akkora meglepetés a gyártásáthelyezés, a Skoda évente több mint 1,2 millió autót gyárt már, és ha nem lépnek, akkor a növekedésük megtorpan, számítások szerint akár 360 ezer autót is buknának évente.
Arról ugyanakkor nincs egyelőre szó, hogy Csehországban újabb gyárat létesítenének, próbálják a jelenleginél jobb kapacitáskihasználással, illetve kihelyezett gyártással pótolni a hiányzó erőforrásokat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.