A bő félórás út alatt sokan kénytelenek állva utazni a tömött járatokon a 900 forintos jegyért, már ha sikerül feljutniuk a buszra.
Az RTL Híradó utánajárt, mi a helyzet a belvárosból induló reptéri buszokkal, valóban olyan nagy-e a zsúfoltság, mint ahogy a Közlekedő Tömeg Egyesület állítja, illetve hogyan lehetne javítani a szolgáltatás színvonalán.
Gyakoriak a rosszullétek a BKK reptéri járatain, vélhetően a zsúfoltság miatt – erről szombaton számolt be a Közlekedő Tömeg Egyesület. Szombat reggel is rosszul lett egy utas „az elviselhetetlen körülmények miatt”, mire a busz 35 perc után megérkezett a reptérre, mentőt azonban nem kért, mert sietnie kellett a repülőgépéhez.
A 100E busz a Deák térről indul, 900 forint rá a jegy, a belvárosban még egy helyen áll meg, és bő fél óra alatt ér a reptérre. Sokan kénytelenek állni, az ülőhelyek gyorsan megtelnek.
Az RTL Híradóban is egy tömött, bőröndökkel teli járatról mutattak képeket, az utasok egy része az ajtóknak támaszkodva várta, hogy végre elinduljon a busz. Egy babakocsinak csak hátul tudtak helyet szorítani. Többen végül nem fértek fel.
Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg Egyesület elnöke szerint nemcsak szombat reggel lett rosszul egy utas a zsúfolt járaton, máskor is történt már ilyen.
A reptéren sem jobb egyébként a helyzet: onnan két járat is indul a belváros irányába, de azok is tele vannak mindig.
A BKK egyelőre nem válaszolt az RTL Híradónak arra, hogy tervezik-e a reptéri járat sűrítését a szezon előtt.
Kelemen Tamás szerint a buszokat most 30 percenként indítják, de ez nem elég, az igények jóval nagyobbak ennél.
A 100E járatot tavaly nyáron indította a BKK, a nyári szezonban volt, hogy több tízméteres sorok kígyóztak csúcsidőben a megállóban. Úgy tudni, a mostani csúcsban beállítanak plusz járműveket, ha nagyon sokan lennének.