Egyelőre még nem is kapható a japán gyártó új modellje, de máris itt egy őrült változat belőle.
A Toyota márciusban lebbentette fel a fátylat az Auris új generációs kiadásáról, mely hazánkba várhatóan csak a jövő év elején fog megérkezni, de Kaliforniában már el is készült belőle egy elképesztő tuningváltozat. Konkrétan ilyen lett a kifejezetten keresztben történő közlekedésre szánt spéci Auris:
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/f9076199-909f-4523-ab26-e8af43fcbec2.jpg)
Az utcai Auris legerősebb kivitele 180 lóerős, és ez a teljesítmény az első kerekekre érkezik meg. Ehhez képest Fredric Aasbo driftelésre optimalizált versenyautójába egy olyan 2,7 litererre felfúrt, turbóval és kéjgáz-befecskendezéssel megspékelt benzinmotor került, mely egész pontosan 1014 lóerőt produkál. És ez a teljesítmény értelemszerűen a hátsó kerekeken ébred.
A Papadakis Racing Toyota Auris kiszélesített karosszériáját a Toyota Racing Development csapata építette meg, a tömegcsökkentés érdekében szénszálas motorház- és csomagtérfedelet alkalmazva. A futómű saját fejlesztésű, állítható kanyarstabilizátorokat, valamint egyedi rugóstagokat kapott.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/01fa5a42-4193-4502-8f43-b7d8e39ab3f7.jpg)
A Motegi versenykerekeken elöl 265/35 R18, hátul 275/40 R18 drift-abroncsok várják, hogy a családi autók tisztes motorjaként világra jött, majd radikálisan átalakított 2AR-FE blokk őrületes 1150 Nm nyomatéka a négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, a négytárcsás tengelykapcsoló és a szénszálas kardántengely közvetítésével felkenje őket az aszfaltra.
A prototípus, amely a széria eredetű alkatrészeknek köszönhetően nemcsak az egyéni, de a konstruktőri bajnokságban is indulhat, rögtön első versenyén a dobogó csúcsán végzett.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/262bd607-8e13-489a-bf18-bc2ae038c050.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.