Autó hvg.hu 2018. április. 23. 13:28

Megpiszkálták az új Toyota Aurist: 1000 lóerő és hátsókerék-hajtás

Egyelőre még nem is kapható a japán gyártó új modellje, de máris itt egy őrült változat belőle.

A Toyota márciusban lebbentette fel a fátylat az Auris új generációs kiadásáról, mely hazánkba várhatóan csak a jövő év elején fog megérkezni, de Kaliforniában már el is készült belőle egy elképesztő tuningváltozat. Konkrétan ilyen lett a kifejezetten keresztben történő közlekedésre szánt spéci Auris:

Toyota

Az utcai Auris legerősebb kivitele 180 lóerős, és ez a teljesítmény az első kerekekre érkezik meg. Ehhez képest Fredric Aasbo driftelésre optimalizált versenyautójába egy olyan 2,7 litererre felfúrt, turbóval és kéjgáz-befecskendezéssel megspékelt benzinmotor került, mely egész pontosan 1014 lóerőt produkál. És ez a teljesítmény értelemszerűen a hátsó kerekeken ébred.

A Papadakis Racing Toyota Auris kiszélesített karosszériáját a Toyota Racing Development csapata építette meg, a tömegcsökkentés érdekében szénszálas motorház- és csomagtérfedelet alkalmazva. A futómű saját fejlesztésű, állítható kanyarstabilizátorokat, valamint egyedi rugóstagokat kapott.

Toyota

A Motegi versenykerekeken elöl 265/35 R18, hátul 275/40 R18 drift-abroncsok várják, hogy a családi autók tisztes motorjaként világra jött, majd radikálisan átalakított 2AR-FE blokk őrületes 1150 Nm nyomatéka a négyfokozatú, kézi kapcsolású sebességváltó, a négytárcsás tengelykapcsoló és a szénszálas kardántengely közvetítésével felkenje őket az aszfaltra.

A prototípus, amely a széria eredetű alkatrészeknek köszönhetően nemcsak az egyéni, de a konstruktőri bajnokságban is indulhat, rögtön első versenyén a dobogó csúcsán végzett.

Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.