Ezekkel az autókkal a legnagyobb csendben és lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás mellett lehet járőrözni.
Egy ideje már Magyarországon is használ villanyautókat a rendőrség, még pedig Budapesten, illetve Zsámbékon és környékén. Ezek még előző generációs Nissan Leafek, de Japánban most egy már a vadonatúj Leafre épülő villanyautó-flottát adták át a rendőrségnek.
A huszonkét darab elektromos autót az ország északi részén található Fukuokában állították hadrendbe. A kétszínű kocsik tetejéről nem hiányozhat a kék villogó, ezenkívül pedig a belteret is úgy módosították, hogy jobban megfeleljen a rendőrségi használatnak.
A második generációs Nissan Leaf 4,48 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,53 méter magas. A változatlanul 2,7 méteres tengelytávú újdonság 1535 kilogrammot nyom a mérlegen, és ezen tömeg egy jelentős részét a 24, illetve 30 helyett immár 40 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorpakk teszi ki.
A 150 lóerős teljesítményű, illetve 320 Nm nyomatékú elektromotor 144 km/h-s végsebességet tesz lehetővé. A 0-100-as sprint szintideje 11,5 másodpercről 7,9 másodpercre csökkent, ami hatalmas előrelépést jelent. Egy feltöltéssel 250 helyett mintegy 378 kilométer tehető meg, legalábbis az NEDC-szabvány szerint.
3 kW-os töltővel 16 órát, 6 kW-ossal pedig 8 órát vesz igénybe egy teljes feltöltés, villámtöltővel azonban akár 40 perc is elegendő ahhoz, hogy a teljesen lemerült telepet 80 százalékos szintre hozzuk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.