Autó hvg.hu 2018. április. 19. 08:21

Vezetési élmény túladagolva: itt a zseniálisnak tűnő BMW M2 Competition

Megérkezett az M2 eddig készült legkeményebb verziója, az M4 motorjával szerelt M2 Competition.

A nemrégiben ráncfelvarrt BMW M2 egyáltalán nem nevezhető gyengének, vezetési élményben szegénynek pedig végképp nem. Most azonban megérkezett a kihegyezett, erősebb és keményebb új csúcsváltozat, az M2 Competition. Íme:
BMW

Míg a normál M2 "csak" 370 lóerőt szabadít rá a hátsó kerekekre, addig az M2 Competition már 410 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet. Ez pedig annak az M4-ből érkezett 3 literes sorhatos motornak köszönhető, ami az eddigi 500 helyett immár 550 Nm-es nyomatékcsúccsal bír. Az Otto-részecskeszűrőnek köszönhetően a motor nem csak erős, hanem minden károsanyag-kibocsátási normának is megfelel.

BMW

A manuális váltó szerelmesei jó esetben 4,4 másodperc alatt tudhatják le a 0-100-as sprintet, DKG automataváltóval pedig ugyanez akár 4,2 másodperc alatt is abszolválható. A végsebesség 280 km/h, már amennyiben megrendeljük az opcionális M Driver csomagot. Különben "csak" 250 km/h.

BMW

Az alapmodellétől eltérő veséket kapott újdonság kapcsán említést érdemel többek közt a módosított kormány, az áthangolt differenciálmű, a dedikált üzemmódváltó gomb, az adaptív sporkipufogó, a 19 colos kerekek, illetve a kiváló oldaltartású sportülések.

A forgalmazás nyár végén kezdődik meg, a németországi alapár 70 ezer euró (21,8 millió forint) magasságában fog alakulni.

BMW

 

BMW
BMW
Hirdetés
hvg360 Fetter Dóra 2024. december. 28. 07:00

„Három kérdés, és kiderül, felkészültek vagyunk-e váratlan vészhelyzetekre – ezen a teszten a lakosság fele elvérezne”

Van, aki túlaggódja, és van, aki félvállról veszi a ránk leselkedő veszélyeket, legyen szó háborúról, klímakatasztrófáról vagy csak egy kiadós áramszünetről. A kormány háborús veszélyről beszél, de nem tartja fontosnak az ország, az emberek felkészítését váratlan helyzetekre. Vasárus Gábort, a Hun-Ren KRTK Regionális Kutatások Intézete tudományos munkatársát arról kérdeztük, mit lehetne tenni azért, hogy valóban senkit ne érjen készületlenül, ha jönne a baj.