Az F1 rajtrácslányai után, nagyon úgy tűnik, az autószalonokon szintén évtizedes múlttal rendelkező színpadi modellek is eltűnhetnek.
A héten kezdőik a Genfi Autószalon, amelyen szokásos módon az idei év legfontosabb autóinak bemutatóját tartják a gyártók: új Audi A6, Hyundai Kona Electric, Peugeot 508, Ferrari 488 GTO, Seat Terraco és még számtalan más modell lesz itt látható élőben először. Mindezek mellett viszont már most tudni, hogy téma lesz az is, hogy a látványosan kiállított autók mellől többségében eltűnnek a csinos hostess-ek.
"Az idők változóban" – kommentálta egyszerűen Sara Jenkins a Nissan szóvivője a Bloombergnek, miért nem lesznek a kocsik mellett pózoló hölgyek. Hozzátette: „inkább termékspecialistákat lehet majd a kocsik körük mozgolódni, végül is autókat árusítunk”. A Toyota szintén azok közé a gyártók közé tartozik, amely nem fog modelleket állítani újdonságai mellé. Az Alfa Romeo, Jeep, Maserati viszont egyformán fog nőket és férfiakat is alkalmazni a kocsik mellett, igaz kevesebbet. Itt inkább a gyártó munkatársairól lehet majd szó egyébként is, mint kifejezetten dekorációs célból fizetett személyzetről.
Egyébként, a hvg.hu stábja is többször járt már autószalonokon és azt meg kell jegyezni, hogy hölgyek munkája bizony nagyon kemény, még akkor is, ha napon belül cserélik egymást jó néhány óra után. A cégekkel egyébként gyakran kifejezetten szoros kapcsolatban vannak, a márkák ugyanazt a modellt dolgoztatják, utaztatják hosszabb időn keresztül, bemutatóról bemutatóra. A címlapképen látható hölgy is évekig volt a Maserati standjain, így nem arról van szó, hogy csak „dekorációs elemként” álldogálnának a kocsik mellett, minden személyes kapcsolat nélkül.
A magyarázatul a változásra egyébként nem csak a #Metoo-mozgalom szolgál, hanem a demográfiai változások is. Egyre több nő vásárol önállóan autót, arról nem is beszélve, hogy egyre több hölgy dolgozik közvetlenül az autóiparban is.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.