A legjellemzőbb hibái az új elektromos buszoknak az ajtóműködéssel, az ablaktörlővel és az akkumulátorok töltöttségével kapcsolatosak.
A darabonként 170 millió forintért vásárolt C68E Modulo buszokat hónapokon át nem tudták forgalomba állítani műszaki alkalmatlanságuk miatt – közölte a Népszava megkeresésére a közlekedési vállalat. A BKV 20 darabot vásárolt a Mabi Bus Kft. által gyártott elektromos buszokból, de a tartósan kivont példányokon kívül a többivel is akadt bajuk. A közlekedési cég azt nem árulta el, melyik jármű mennyi időt töltött kényszerpihenőn, de nem tagadták a bajokat, ahogy fogalmaztak: „az átlagos idő az egyes járműveknél nagy szórást mutat.”
Egy évvel ezelőtt az Index számolt be arról, hogy a 2016 áprilisában forgalomba állított buszok naponta ötször-hatszor robbannak le. Akkor azt nyilatkozta a BKV, a hideget ugyan bírják a buszok, de a párát nem, ez okozza a legtöbb hibát, illetve az ajtóknál a ragasztás rossz minősége.
A helyzet azóta jelentőset változott, mivel januártól már nem a gyártónak, hanem a BKV-nak kell viselnie a járművek szervizköltségeit, kivéve a szavatosság keretén belül kezelt hibák helyreállításának ellenértékét.