Az amerikai gyártó a tradicionális európai autógyártók saját földjén aratott fontos győzelmet. Más kérdés, hogy ez mire lehet elég?
A Tesla 2017-ben több Model S szedánt adott el Európában, mint amennyit a BMW, illetve a Mercedes dobott piacra a saját luxusszedánjából. A tisztán elektromos autók gyártásával foglalkozó amerikai vállalat tavaly 30 százalékos növekedést produkált az öreg kontinensen, ahol egész konkrétan 16 132 Model S került forgalomba.
Ugyanezen időszakban 11 735 darab 7-es BMW talált gazdára Európában, ami 13 százalékos csökkenést jelent 2016-hoz képest. A Mercedes S-osztály 13 359 darabos eladást generált, és ez azt jelenti, hogy 2017-ben 3 százalékkal javult a típus eladási mutatója.
Egyes szakértők szerint ez egyfajta vészjelzés a tradicionális autógyártók számára, hogy egy kisebb, de okosabb brand akár a saját játszóterükön is meg tudja verni őket. Az persze más kérdés, hogy az összehasonlításban említett BMW-nek és Mercedesnek rengeteg olcsóbb és komoly profitot termelő modellje van, szemben a Teslával, melynek hosszú ideje komoly gondot okoz az elérhető árú Model 3 sorozatgyártásának felfuttatása. Sőt, a Teslák minőségét is egyre több kritika éri mostanság.
Bob Lutz, a General Motors korábbi alelnöke igen pesszimistán látja a Tesla jövőjét, szerinte ugyanis a régóta veszteséges vállalat hamarosan csődbe mehet és kivonulhat az autópiacról. Lutz egyébként elismeri a Tesla Model S tudását, éppen ezért arra biztat mindenkit, hogy addig vásároljanak ilyen villanyautót, amíg még lehet. A csőd után ugyanis már nehezebb lesz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.