Az utakon lévő gödrök száma napról napra növekszik, a Pest megyei településen egyre nagyobb kihívást jelent a közlekedés.
Pest megyében található egy 7 255 főt számláló nyugalmas kis zsákutca település, amit úgy hívnak Nagykovácsi. Mostanság azonban egyesek ironikusan Sárkovácsi néven emlegetik a nagyközséget, még pedig azért, mert a helyi utak kritikán aluli minőségűek, egyre több rajtuk a kátyú és olyan rajtuk közlekedni, mintha sárban dagonyáznánk. Íme:
A helyi csatornázási munkálatok 2015 nyarán fejeződtek be, érthető volt, hogy addig nem foglalkoztak a közúthálózat fejlesztésével - olvasható a Gardenista beszámolójában. A probléma az, hogy az azóta eltelt 2,5 évben sem jutott pénz, idő a témára.
"Az utcákban azóta sem történt semmi, sőt, mivel az építésnél a sok helyen már betonkeményre tömörödött murva utakat bontották-javították, így a helyzet, ha lehet, rosszabb lett. Gödör hátán gödör, megsüllyedés, útbeszakadás, effélék. Azok az utcák sem jártak jobban, ahol már aszfalt volt, hiszen mindenki tudja, hogy a vágott aszfaltburkolat javítása igencsak sérülékeny." - áll a portálon megjelent bejegyzésben.
A lakók többször is jelezték a problémát az önkormányzaton, melynek hatására egy nap betömték az összes gödröt, néhány hónappal később azonban újra olyan rossz lett a helyzet, hogy nemcsak autóval, hanem még biciklivel is alig lehetett közlekedni. Az újabb bejelentések után két hónappal ismét felbukkantak a karbantartók, akik máig nem tudni miért pont ott, de az utca közepén egy húszméteres szakaszon befoltozták a lyukakat. De sajnos ez a foltozás is csak pár napig ért valamit.
Akadtak olyan lakók, akik saját költségre két teherautónyi murvát rendeltek és annak szétterítésével tették járhatóvá az utat, de ahogy a foltozás, úgy ez sem jelent végleges megoldást a problémára. "A megoldás egy teljesen új útburkolat építése volna. Az viszont igen nagy hercehurca és rengeteg pénz." - olvasható a Gardenistán, melynek cikkéből az is kiderül, hogy a lakóknak az egyik utca aszfaltozása kivitilezési díjának felét saját maguknak kellett összedobniuk.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.