Megérkezett a teljesen új Sprinter, melyből többek közt tisztán elektromos hajtásláncú változat is készül.
A Mercedes 1995-ben dobta piacra a Sprinter nevet kapott haszonjárművet, melynek aztán 2006-ban mutatkozott be a második generációs kiadása. Most pedig megérkezett a teljesen új fejlesztésnek tekinthető harmadik generációs Sprinter, melyről Duisburgban rántották le a leplet.
Összesen hatféle – dobozos zárt áruszállító, Tourer személyszállító, platós, vontató, busz, vagy felépítmény nélküli – kivitel, három hajtáskoncepció, továbbá számos vezetőfülke-kialakítás, felépítményhossz, terhelhetőségi szint, raktérmagasság és felszereltség: összesen több mint 1700 eltérő változatot lehet összeállítani az új Sprinterből.
Vadonatúj fejlesztés az eSprinter, mely nem más, mint a Sprinter 100 százalékban elektromos hajtásláncú változata. A hasonló meghajtású eVitóból érkezett alkatrészekkel szerelt eSprinter három, illetve négy akkumulátorpakkal rendelkezik, hatótávolsága pedig ennek megfelelően 150, illetve 200 kilométer magasságában alakul. A fronthajtásos eSprinter 2019-től lesz kapható, árát egyelőre még sűrű homály fedi.
Az eddigi hátsó- és összkerék-hajtásból álló hajtáskoncepciót az új Sprinter-generációban az elsőkerék-hajtás egészíti ki. A konstrukció előnyeit kihasználva ezekre a modellváltozatokra 50 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírás jellemző a hátsókerék-hajtású kivitelekhez viszonyítva. Továbbá a 80 milliméterrel alacsonyabb rakodóperem jelentősen megkönnyíti a ki- és berakodást, vagy a be- és kiszállást. A 3,25-4,33 méteres tengelytávolságú Sprinter belseje maximum 17 köbméteres lehet, illetve a kocsiban legfeljebb 20 ülés lehet.
A 2,1 literes négyhengeres dízelmotorral szerelt hátsókerekes változat 114, 143 és 163 lóerős változatban készül, a fronthajtásos kivitelek pedig 163 és 177 lóerős motorral lesznek elérhetők. A csúcsot a háromliteres hathengeres erőforrás jelenti, mely 190 lóerővel és 440 Nm-es nyomatékkal bír. A váltó hatgangos kézi, vagy kilencsebességes automata lehet, az összkerekes modellek pedig hétsebességes automataváltót kapnak.
Az akár kulcs nélküli indítással is kérhető Sprinter asszisztens rendszerei közé tartozik például az öntisztuló tolatókamera, aminek képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg, a 360 fokban látó modern parkolócsomag, vagy a Wet Wiper System nevű rendszerrel kiegészített esőérzékelő, ami a szélvédő mosása közben is optimális kilátást biztosít.
Az opcionálisan full-LED fényszóróval is rendelhető új Sprinter németországi alapára 19 990 euró, vagyis átszámítva mintegy 6,2 millió forint. A mostantól rendelhető haszonjármű első példányai idén júniusban érkeznek meg a kereskedésekbe.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.